Śledź nas na:     

Marka:

  Mało kto wie, że koreańska marka KIA, która w ostatnich latach zdobywa na nowo europejski rynek motoryzacyjny, w swojej ofercie posiada mocnego, przednionapędowego hot-hatcha. Jest nim model Pro Cee'd GT, czyli trzydrzwiowa odmiana popularnego Cee'da. Zapraszam do lektury.  

Nigdy nie spodziewałem się, że auto klasy mini i niebędące żadnym sportowym "wozidełkiem" może przynieść tyle radości i uśmiechu na twarzy, co prezentowana dziś Kia Picanto. Pewnie myślicie sobie, co ten chłop opowiada? Jak autko miejskie może wzbudzać tyle emocji, co prawdziwe rasowe auto sportowe? Spróbuję to Wam w niniejszym artykule wyjaśnić, ale zacznijmy od początku.

  W ubiegłym roku miało miejsce bardzo ważne wydarzenie dla koreańskiej marki Kia. Była to prezentacja całkowicie odnowionego miejskiego auta, którym Kia chce powalczyć o jakże popularną klasę B w Europie. Mowa jest o nowym modelu Rio, który mimo dość dużej konkurencji w swoim segmencie ma szanse na odniesienie wielkiego sukcesu rynkowego.

Coraz częściej producenci samochodów, chcąc wyróżnić swoje produkty z tłumu innych aut, szukają nowych, ciekawych stylistycznie rozwiązań. Choćby takich, jak niespotykana sylwetka nadwozia. Takim przykładem może być obecny od kilku lat na rynku model koreańskiej marki Kia o nazwie Soul.

  Projektanci koreańskiej marki przyłożyli się do swojej pracy i stworzyli bardzo ładny samochód rodzinny. Nadwozie jest proporcjonalne z długą maską i ciekawymi reflektorami, dynamiczną linią boczną oraz małymi, tylnymi okienkami bocznymi.  

Po długim czasie oczekiwania do naszej redakcji zawitał koreański hit tego sezonu KIA Cee'd (nam przypadła wersja Sporty Wagon, czyli kombi). Samochód ten sprzedaje się jak przysłowiowe "świeże bułeczki". Byłem ciekaw dlaczego tak się dzieje? Dlatego też, nie mogłem już doczekać się możliwości przetestowania tego auta.

W Europie zachodniej samochody klasy A służą jako drugie a nawet trzecie auto w rodzinie. W Polsce jest zupełnie inaczej bo często bywa, że są to samochody służące jako rodzinne pojazdy, które muszą spełniać dwa najważniejsze warunki: oszczędny silnik pod maską oraz w miarę przestronne wnętrze. A czy tak jest w przypadku prezentowanej dziś Kia Picanto - mam nadzieje, że mój test odpowie na to pytanie.

Najczęściej odwiedzane filmy

Najczęściej odwiedzane testy


 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej


Samochody ekologiczne stają się coraz częstszym widokiem na naszych drogach. Jedną z przedstawicielek tego segmentu jest niepozorna z wyglądu Honda Civic Hybrid, która dysponuje pod maską niewielkim silnikiem benzynowym wspomaganym przez jednostkę elektryczną. Dzięki temu, zużycie paliwa jest mniejsze, a przede wszystkim emisja dwutlenku węgla do atmosfery wynosi zaledwie 109 g/km.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej