Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Toyota SouthAfrica sprzedała swojego milionowego Hiluxa i z tej okazji zbudowała unikalnego off-roadowego potwora na wzór Hiluxów startujących w Rajdzie Dakar. Silnik V8 5.0 o mocy 455 KM, dwutarczowe sprzęgło AP Racing, sportowe zawieszenie, mocniejsze hamulce i kubełkowe fotele to tylko niektóre zmiany. Na co dzień niezwykle dzielny i wytrzymały, lecz nie zbyt szybki Hilux, po dakarowym tuningu osiąga prędkość 260 km/h i potrafi pokonać każdą nawierzchnię.

Toyota Hilux Racing Experience znana lepiej jako REX powstała pod okiem Glyna Halla, legendarnego kierowcy rajdowego, mentora zwycięzcy Dakaru, Giniela de Villiersa. Glyn Hall jest znany m.in. z przygotowania słynnych czterech Hiluxów, które po raz pierwszy ukończyły Dakar w 2012 roku. Jednym z nich jechał wówczas de Villiers, który rok później zajął Hiluxem drugie miejsce w klasyfikacji generalnej i pierwsze w swojej klasie.

Hall podjął się zadania zbudowania samochodu dzikiego i niepowstrzymanego, ale jak najbardziej zbliżonego do fabrycznej wersji. Oryginalny silnik 3.0 D-4D ustąpił miejsca 5-litrowemu silnikowi V8 z Lexusa IS-F. Maksymalną moc 455 KM jednostka osiąga przy 6000 obr./min. Takie same silniki wprawiają w ruch dakarowe Hiluxy.

Silnik dostosowano do oryginalnej skrzyni biegów napędzającej cztery koła za pośrednictwem fabrycznego mechanizmu różnicowego. Do tego rajdowe sprzęgło, potężne hamulce, zawieszenie obniżone o 5 cm, 18-calowe felgi, precyzyjniejszy układ kierowniczy i układ wydechowy po tuningu, który obudzi pół miasta – i już można pędzić po pustyni jak po autostradzie. Co to maleństwo potrafi, udowodnił na specjalnym pokazie LeeroyPoulter, mistrz rajdów cross-country.

Toyota SouthAfrica na razie nie planuje wprowadzenia Hiluxa Racing Experience do komercyjnej oferty. Na niekończące się pytania rozentuzjazmowanych klientów odpowiada lakonicznie: „Zobaczymy”. Trudno się jednak dziwić – przebudowa auta kosztowała 72 000 dolarów.

Źródło: Toyota Polska

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej