Śledź nas na:     

Marka:

  W sieci możemy znaleźć wiele artykułów czy publikacji na temat podobieństw hiszpańskiej marki Seat do jej niemieckiego konkurenta VW, z wiadomych już raczej nam wszystkim przyczyn. Postanowiłem więc z czystą premedytacją pominąć ten temat i przejść do testu naszego bohatera, Seata Leona Style, w agresywnym pakiecie aerodynamicznym. Nie dość, że prezentuje się zjawiskowo, to z silnikiem 2.0 TDI świetnie radzi sobie na drodze, nie obciążając przy tym zanadto portfela swojego właściciela.  

  Przez ostatnie kilka lat rynek hot hatchy jest wręcz bombardowany przez producentów. Moda, jaka powstała na te auta sprawia, że cały czas toczy się zacięta walka o zajęcie możliwie najwyższego miejsca – pod względem sprzedaży, rzecz jasna. W tej bitwie udział bierze m.in. Seat, wystawiając swoją Ibizę w odmianie Cupra. Mimo, że facelifting przeszła w 2012 roku, to nadal pozostaje mocna w swoim segmencie. I nie tylko wygląd ma na to wpływ. Co jeszcze umacnia Ibizę Cupra na rynku? Zapraszam do artykułu.  

  W zeszłym roku mieliśmy okazję zasiąść za kierownicą małego, sprytnego auta Seata Mii. Wspomnienia po małym Hiszpanie nie są najmilsze, głównie ze względu na kiepsko pracującą automatyczną skrzynię biegów. Postanowiliśmy jednak dać drugą szansę „mieszczuchowi”, żeby mógł się zrehabilitować lub po prostu utwierdzić nas w  odniesionym wcześniej wrażeniu. Jak w naszym teście zaprezentuje się wyjątkowy Mii by Mango?  

  Chyba nie jestem jedyną osobą, która zdążyła zauważyć, że w obecnym czasie dominuje minimalizm. Może nie zawsze i nie wszędzie, ale w świecie motoryzacji jak najbardziej. Małe trojaczki VAG, czyli Skoda Citigo, VW Up! i obecny ostatnimi czasy w naszej redakcji Seat Mii. Przed każdym z tych aut postawiono taki sam cel. Podbić ulice wielkich miast i zawładnąć sercem każdego z uczestników ruchu. Czy zadanie zostało wykonane? Ciężko powiedzieć, bo jak na razie na ulicach nie dominują. Ale jak wygląda sprawa z sercami kierowców? Przekonajmy się.  

  Wielu producentów oferuje wybrane modele w kilku odmianach różniących się od siebie poziomem „usportowienia”. I tak przykładowo w salonie Forda możemy kupić Focusa w wersji zwykłej, usportowionej ST i sportowej RS, Hondy mogą występować ze znaczkami Type-S i Type-R, a hiszpański Seat oferuje modele FR i Cupra. Zazwyczaj owo usportowienie nie ogranicza się do wściekłego koloru lakieru, paru kalkomanii, limitowanych felg i udających aluminium nakładek na różne elementy auta, ale obejmuje konkretne modyfikacje jednostki napędowej, zawieszenia i układu hamulcowego. Nadal ciężko by było uznać tak „stuningowane” auta za prawdziwie sportowe, ale trzeba przyznać, że wprowadzone zmiany są zdecydowanie odczuwalne w prowadzeniu auta i osiągach.

  Pamiętacie pierwszą generację Seata Toledo? Kanciasty sedan z przestronnym wnętrzem oraz dużym bagażnikiem. II generacja była poniekąd rozwinięciem swojego poprzednika, natomiast to co zafundowali nam hiszpańscy specjaliści w przypadku III generacji przypominało minivana, któremu ktoś przez przypadek przyczepił wystający bagażnik. A jak wygląda najnowsze wcielenie tego rodzinnego auta z południowym rodowodem? Po raz kolejny zupełnie inaczej od swojego pierwowzoru.

  Dlaczego młode małżeństwa decydując się na zakup auta rodzinnego wybierają kombi zamiast Van’a? Odpowiedź jest bardzo prosta. Do tej pory żaden Van nie wyglądał na tyle atrakcyjnie co kombi i nie był na tyle zwinny żeby kombi dorównać pod względem osiągów. Ale czas nudnych rodzinnych Van’ów dobiegł końca z momentem kiedy na rynku pojawił się nowy Seat Alhambra. Auto, które rozmiarami nie męczy, a przestronnością powala na kolana.

Hiszpański Seat już od kilku lat nie posiadał w swojej ofercie typowego sedana i rodzinnego kombi. Aż w ubiegłym roku do polskich salonów trafiło najnowsze dziecko Seata, czyli model Exeo. W naszym artykule przedstawiam najbogatszą wersję Style z wysokoprężnym silnikiem zbudowanym w technologii Common Rail o pojemności dwóch litrów i mocy 170 KM.

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej