Seat Leon 2,0 TDI 150 KM Style

 

W sieci możemy znaleźć wiele artykułów czy publikacji na temat podobieństw hiszpańskiej marki Seat do jej niemieckiego konkurenta VW, z wiadomych już raczej nam wszystkim przyczyn. Postanowiłem więc z czystą premedytacją pominąć ten temat i przejść do testu naszego bohatera, Seata Leona Style, w agresywnym pakiecie aerodynamicznym. Nie dość, że prezentuje się zjawiskowo, to z silnikiem 2.0 TDI świetnie radzi sobie na drodze, nie obciążając przy tym zanadto portfela swojego właściciela.

 

Czytaj więcej...

Seat Ibiza Cupra 1.4 TSI 180 KM 7-DSG

 

Przez ostatnie kilka lat rynek hot hatchy jest wręcz bombardowany przez producentów. Moda, jaka powstała na te auta sprawia, że cały czas toczy się zacięta walka o zajęcie możliwie najwyższego miejsca – pod względem sprzedaży, rzecz jasna. W tej bitwie udział bierze m.in. Seat, wystawiając swoją Ibizę w odmianie Cupra. Mimo, że facelifting przeszła w 2012 roku, to nadal pozostaje mocna w swoim segmencie. I nie tylko wygląd ma na to wpływ. Co jeszcze umacnia Ibizę Cupra na rynku? Zapraszam do artykułu.

 

Czytaj więcej...

Seat Mii 1,0 75KM by Mango

 

W zeszłym roku mieliśmy okazję zasiąść za kierownicą małego, sprytnego auta Seata Mii. Wspomnienia po małym Hiszpanie nie są najmilsze, głównie ze względu na kiepsko pracującą automatyczną skrzynię biegów. Postanowiliśmy jednak dać drugą szansę „mieszczuchowi”, żeby mógł się zrehabilitować lub po prostu utwierdzić nas w  odniesionym wcześniej wrażeniu. Jak w naszym teście zaprezentuje się wyjątkowy Mii by Mango?

 

Czytaj więcej...

Seat Mii 1,0 75KM A/T Style

 

Chyba nie jestem jedyną osobą, która zdążyła zauważyć, że w obecnym czasie dominuje minimalizm. Może nie zawsze i nie wszędzie, ale w świecie motoryzacji jak najbardziej. Małe trojaczki VAG, czyli Skoda Citigo, VW Up! i obecny ostatnimi czasy w naszej redakcji Seat Mii. Przed każdym z tych aut postawiono taki sam cel. Podbić ulice wielkich miast i zawładnąć sercem każdego z uczestników ruchu. Czy zadanie zostało wykonane? Ciężko powiedzieć, bo jak na razie na ulicach nie dominują. Ale jak wygląda sprawa z sercami kierowców? Przekonajmy się.

 

Czytaj więcej...

Seat Leon SC 1,8 TSI 180KM DSG FR

 

Wielu producentów oferuje wybrane modele w kilku odmianach różniących się od siebie poziomem „usportowienia”. I tak przykładowo w salonie Forda możemy kupić Focusa w wersji zwykłej, usportowionej ST i sportowej RS, Hondy mogą występować ze znaczkami Type-S i Type-R, a hiszpański Seat oferuje modele FR i Cupra. Zazwyczaj owo usportowienie nie ogranicza się do wściekłego koloru lakieru, paru kalkomanii, limitowanych felg i udających aluminium nakładek na różne elementy auta, ale obejmuje konkretne modyfikacje jednostki napędowej, zawieszenia i układu hamulcowego. Nadal ciężko by było uznać tak „stuningowane” auta za prawdziwie sportowe, ale trzeba przyznać, że wprowadzone zmiany są zdecydowanie odczuwalne w prowadzeniu auta i osiągach.

Czytaj więcej...

Seat Toledo 1,4 TSI 122KM DSG Style

 

Pamiętacie pierwszą generację Seata Toledo? Kanciasty sedan z przestronnym wnętrzem oraz dużym bagażnikiem. II generacja była poniekąd rozwinięciem swojego poprzednika, natomiast to co zafundowali nam hiszpańscy specjaliści w przypadku III generacji przypominało minivana, któremu ktoś przez przypadek przyczepił wystający bagażnik. A jak wygląda najnowsze wcielenie tego rodzinnego auta z południowym rodowodem? Po raz kolejny zupełnie inaczej od swojego pierwowzoru.

Czytaj więcej...

Seat Alhambra 2.0 TDI CR 140 KM 4WD Style

 

Dlaczego młode małżeństwa decydując się na zakup auta rodzinnego wybierają kombi zamiast Van’a? Odpowiedź jest bardzo prosta. Do tej pory żaden Van nie wyglądał na tyle atrakcyjnie co kombi i nie był na tyle zwinny żeby kombi dorównać pod względem osiągów. Ale czas nudnych rodzinnych Van’ów dobiegł końca z momentem kiedy na rynku pojawił się nowy Seat Alhambra. Auto, które rozmiarami nie męczy, a przestronnością powala na kolana.

Czytaj więcej...

Seat Exeo 2,0 TDI 170 KM Style


Hiszpański Seat już od kilku lat nie posiadał w swojej ofercie typowego sedana i rodzinnego kombi. Aż w ubiegłym roku do polskich salonów trafiło najnowsze dziecko Seata, czyli model Exeo. W naszym artykule przedstawiam najbogatszą wersję Style z wysokoprężnym silnikiem zbudowanym w technologii Common Rail o pojemności dwóch litrów i mocy 170 KM.

Czytaj więcej...

zapowiedzi