Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Na rynku motoryzacyjnym pojawiła się kolejna odsłona produkowanego od 1990 roku  Hyundaia Elantry. Nasza redakcja mała okazję przyjrzeć się jej z bliska na prezentacji która odbyła się pod Warszawą.

 

Elantra nabrała dynamizmu, została zaprojektowana według filozofii "Fluidic Sculpture” 2.0, która znacznie podkreśla jej sportowy i nowoczesny design. Mimo swoich kompaktowych gabarytów prezentuje się znakomicie.  Wnętrze zaprojektowane pod intuicyjną obsługę kierowcy. Wykonane z dobrej jakości materiałów, elementy plastikowe nie dają o sobie znać podczas podróży na mniej równych nawierzchniach.

Elantra prowadzi się miękko i bardzo przyjemnie. Wyposażona w silnik 1.6 CRDi 6MT o mocy 136 KM oraz w 6-biegową skrzynię biegów nie powala przyspieszeniem ale jest za to bardzo ekonomiczna – przy prędkości 120 km/h uzyskałem chwilowe spalanie w granicach 5 litrów. Silnik pracuje cicho i spokojnie o a charakterystycznym dla diesla „klekotaniu”  możemy zapomnieć. Elektryczny układ kierowniczy pracuje bez zarzutu a zawieszenie świetnie tłumi nierówności.

Hyundai oferuje swoją Elantrę w 2 wersjach silnikowych, benzynowym 1.6 MPi o mocy 128 KM z oraz wysokoprężnym 1.6 CRDi o mocy 136 KM. Obie wersje silnikowe występują z manualną i automatyczną skrzynią biegów.  

W zależności od wersji silnika oraz wyboru jednej z czterech opcji wyposażenia ( Classic Plus, Comfort,  Style, Premium ) ceny za Elantrę rozpoczynają się od 67 900 zł za wersję podstawową z silnikiem benzynowym do 107 900 zł za wersję Premium z silnikiem diesla i automatyczną skrzynią biegów.

Autor (tekst+fot.): Krzysztof Zdankowski

 

 

Galeria

Fot. Krzysztof Zdankowski

 

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej