Śledź nas na:     

Marka:
Wróć


My motocykliści kończymy sezon, a mimo to, otrzymałem do testu, nowy, najbardziej rozpoznawalny jednoślad marki Hondy z klasy Super Sport czyli CBR600F. Pierwszy raz ten motocykl zadebiutował w roku 1987 i już wtedy podbił serca nie jednego motocyklisty. Po ponad 20-stu latach wróciła do nas żywa legenda, która przez ten czas doczekała się około pięciu różnych modyfikacji, aby stać się najbardziej oczekiwanym motocyklem sezonu 2011. To właśnie dzięki Cebrze Japończycy zawdzięczają największy sukces na rynku. Za wygląd nowej, odmłodzonej Cebry, odpowiedzialne jest rzymskie studio designierskie Hondy, a dokładnie główny projektant Valerio Aiello. Jest dostepna w trzech nowych kolorach: Pearl Cool White/Moody Blue Metallic, Pearl Nighstar Black/Matt Cynos Grey Metallic oraz Pearl Cool White/ Hyper Red.

Opis

CBR czyli Całkowity Brak Rozumu...

Postanowiłem, że najpierw wspomnę o jednostce napędowej, którą już znacie napewno z Horneta-poprzedniego bywalca naszej redakcji. Silnik ten niczym się nie różni od Szerszenia, co najwyżej, może troszkę dzwiękiem wydobywanym z silnika.

Wykorzystano tu napęd pochodzący z CBR600RR ,który już wcześniej, bo w 2007 roku, był użyty w poprzednim modelu. Czterocylindrówka, którą zastosowano jest można powiedzieć nie do zniszczenia. Przyjazna praca silnika, wysoki moment obrotowy oraz moc 102 KM da nam naprawdę dużą przyjemność z jazdy i na pewno docenimy ten motocykl, poruszając się po zatłoczonych ulicach chociażby Warszawy. Czerwono-biało strzała przyspiesza pewnie i bez zastanowienia reaguje na manetkę gazu a dopiero od 7 tysięcy obrotów poczujemy całą moc jaką dysponuje silnik. Pierwszą setkę uzyskamy w niespełna 4 sekundy, a prędkość maksymalna to 230 km/h. To dopiero jest frajda! Dodajmy do tego świetnie zestrojoną skrzynię biegów, a także gładko chodzące sprzęgło, to wszystko przenosi się na wspaniałe przyspieszenie i osiągi. Zastosowany elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI daje nam wręcz momentalną reakcję na manetkę gazu oraz precyzję w sterowaniu pracą silnika. Podobnie, jak w Hornecie koszty eksploatacji, są średnie. Teraz już nie musimy dokonywać przeglądu co 6000 tysięcy km lecz co 12 tysięcy km, i to sprawi, że troszkę pieniędzy zaoszczędzimy. Warto oczywiście wspomnieć o spalaniu nowej F-ki. Nie jest to sprzęt paliwożerny i dobrze. Spalanie na poziomie 6-7 litrów na 100 kilometrów przy normalnej jeździe, sądzę że nie jest złym osiągnieciem, jak na moc 102 KM.

Pomyślicie napewno, że to nic innego tylko Szerszeń z owiewkami i inną kolorystyką. Jednak tak nie jest, pomijając fakt, że mamy taką samą jednostkę napędową, jak CB600F, podobne zachowanie na drodzę, podobne przyspieszenie i charakterystykę pracy. Mimo to, nowa F-ka, to całkiem inna maszyna i napewno, nie przejdziemy obok niej obojętnie. Siadamy za kierownicą, zajmujemy wygodną sportową pozycję w siedzisku, a ta przypadnie do gustu nie jednemu kierowcy, który zobaczy przed sobą cyfrowy prędkościomierz i obrotomierz oraz podwójny licznik dziennego przebiegu i dokładny wskaźnik poziomu paliwa. Nowa stylistyka, ciekawa zadziorna kolorystyka, a także podwójne reflektory... ale, zaraz gdzie one są?! Honda zastosowała nowy klosz z pojedyńczą lampą, który perfekcyjnie wtapia się w budowę motocykla, a wraz z modnym, niebieskim odcieniem swiateł pozycyjnych sprawiają , że motocykl prezentuje się modnie i sportowo. Tył motocykla, to również spory zastrzyk nowości. Podobnie, jak w modelach chociażby CB1000R, CB600F zastosowano świetnie prezentujący się stożkowy zadupek, wraz z lampą dodiową, dodaującą charakteru Cebrze. W tym miejscu wspomnę, jak podrózuje druga osoba. Otóz, pozycja przysłowiowego plecaczka jest wygodna. Podnóżki zostały umieszczone na odpowiedniej wysokości i to sprawia, że nawet po 2 godzinach jazdy, kolana nie drętwieją, i nie odczujemy bólu w kręgosłupie. Możemy zauważyć, że Honda zastosowała ciekawe uchwyty dla pasażera, które są wtopione w tylnią część motocykla. Efekt końcowy jest naprawdę świetny.

Ruszajmy w drogę....

Napewno, nie można zaprzeczyć, że ten motocykl posiada sporo zacięcia sportowego. W końcu powiecie, że nie bez przyczyny trafił do klasy Super Sport. Silnik płynnie i chętnie reaguje na ruchy manetką, zaś perfekcyjnie działająca skrzynia bięgów i miękko działające sprzęgło sprawi, że nie będzie się nam chciało zsiadać z motoru. Motocykl jedzie tam gdzie biker chce, jest posłuszny i potulny jak baranek, żadnych nieprzewidzianych reakcji w nowej Cebrze nie będzie. Więc, kierowca może zająć dla siebie dogodną i wygodną pozycję, aby czerpać przyjemność z jazdy.

Tak jak wcześniej wspominałem, owiewki to ogromny plus w F-ce. Dają dobrą ochronę przed wiatrem, nawet przy dużych prędkościach. Dodajmy do tego świetnie zestrojone amortyzatory oraz dobrze wyważony środek ciężkośkości i wtedy wystarczy tylko kilka minut, aby wyczuć motocykl i pewnie składać się w zakręty. Inaczej niż w Szerszeniu, lusterka zostały umieszczone dużo dalej od siebie i widoczność jest dużo lepsza.

Konkurenci:

Mam wrażenie, że nowa F-ka nie ma za wielu rywali. A szkoda, bo pokonywanie rywali, przyciąga klientów wręcz błyskawicznie. Znalazłem tylko dwa motocykle, z podobnymi jednostkami napędowymi i o podobnej stylistyce: Yamaha XJ6 oraz Suzuki GSX650F. XJ6 (78KM) ma dużo mniej sportowego zacięcia, zaś Suzuki masą i gabaratymi przy CBR-ce wygląda bardzo ciężko.

Czy nowa F-ka przyniesie sukces Japończykom? Myślę, że tak, bo ten jednoślad, to sprzęt dopracowany, wszechstronny, nowoczesny i pasujący do dotychczasowych trendów motocyklowych. Można śmiało wykorzystać go, do dalszych podróży wakacyjnych, a także do poruszania się nawet do pracy. Za wersję bez C-ABS-u musimy zapłacić 34 200 zł, uważam, że lepiej jest dołożyć te 3000 zł i mieć motocykl, który zapewni nam pewne i bezpieczne hamowanie, nawet w bardzo trudnych warunkach atmosferycznych. Teraz decyzja należy do Was, czy zdecydujecie się na kupno tego oto modelu....

Plusy:
Długoletnia historia, wygoda podróżowania, świetna jakość wykonania, dynamiczny silnik, łatwość w prowadzeniu, ciekawa kolorystyka

Minusy:
przy większym na słonecznieniu nic nie widać na wyświetlaczu, brak dodatkowych informacji na wyświetlaczu np.: bieg na którym aktualnie jedziemy.

Dane techniczne

SUPER SPORT/CBR600F/SPECYFIKACJA
Silnik chłodzony cieczą, rzędowy, 4-cylindrowy, 4-suwowy, 16-zaworowy, DOHC
Pojemność skokowa 599 ccm;
Średnica x skok tłoka 67 x 42.5 mm
Stopień sprężania 12:1
Moc maksymalna 102 KM przy 12000 obr./min.
Moment obrotowy 64 Nm przy 10500 obr./min.
Zasilanie elektroniczny wtrysk paliwa PGM-DSFI
Średnica gardzieli przepustnicy 36 mm
Pojemność akumulatora 12V/8.6AH
Rozrusznik elektryczny
Skrzynia biegów 6-stopniowa
Sprzęgło mokre, wielotarczowe
Napęd tylnego koła łańcuch O-ring #525
Rama aluminiowa, centralna belka grzbietowa
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 2,150 x 740 x 1,150 mm
Rozstaw osi 1,437 mm
Kąt nachylenia główki ramy 25°
Wyprzedzenie 99 mm
Wysokość siedzenia 800 mm
Prześwit 135 mm
Zawieszenie przód 41 mm odwrócony, HMAS widelec teleskopowy z regulacją napięcia wstępnego sprężyny, skok 120 mm
Zawieszenie tył wahacz wleczony, amortyzator z regulacją napięcia wstępnego sprężyny, 128 mm Hamulce przód 296 x 4.5 mm, podwójne tarczowe, 2-tłoczkowy
Hamulce tył 240 x 5 mm, pojedynczy tarczowy, jednotłoczkowy
Opony przód 120/70-ZR17M/C (58W)
Opony tył 180/55-ZR17M/C (73W)

Cena 34200 zł (bez C-ABS) , 37200 zł (wersja z C-ABS)

Tekst+fot.: Marcin Ławnik

Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej