Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Minął niespełna rok, kiedy podziwialiśmy nowinki w świecie motocykli, a tu już pojawiła się okazja, aby dowiedzieć się jakie tym razem jednoślady pojawiły się na rynku. Po raz czwarty Motoroni zorganizowało Ogólnopolską Wystawę Motocykli i Skuterów w hali MT Polska przy ulicy Marsa 56 w Warszawie. Jak zawsze wszystko było dopięte na ostatni guzik i z odpowiednią ilością wrażeń, przypomnijmy sobie zeszłoroczną wystawę. Zapewniam Was, że ten czas nie był zmarnowany, a warto wspomnieć, że każda z firm zaprezentowała na targach nowości 2012 Roku!

Prezentację rozpoczęto na stoisku TRIUMPH, ze względu na obchody 110 lecia firmy, odbyła się prezentacja Rocket III Custom motocykla, który został zbudowany specjalnie na tą okazję. Ta intrygująca nazwa, ukrywa w sobie niesamowitą moc. Myślę, że śmiało można go dodać do klasy typu naked z dodatkami sportowymi. Silnik generuje nam moc 200 KM oraz około 250 Nm momentu obrotowego. A jeśli chodzi o wygląd, to szczerzę mówiąc musicie sami się przekonać, jak ten bike prezentuje się w rzeczywistości. Warto również wspomnieć, że osobą która brała udział przy konstruowaniu Rocketa był Rafał Sobczyk. To nie koniec atrakcji na stoisku TRIUMPHA. Po tym jak odnieśli ogromne sukcesy w segmencie motocykli turystycznych-enduro (mam tutaj na myśli Tigera 800), wypuszczono na rynek dotychczas największy motocykl w tym segmencie, a mianowicie Tiger Explorer 1200 ze 140 konnym, 3 cylindrowym silnikiem. Światowa premiera odbyła się w EICMA, ale od dziś możecie go zobaczyć w Polsce. Cena jaką będzie trzeba zapłacić to 56 250 zł.



Kolejną odsłoną jest dobrze znany wszystkim Speed Triple R. Wspaniały silnik, agresywna sylwetka sprawią, że ten motocykl dostarczy Wam niesamowitych wrażeń! Ale to nie wszystko. Zamontowane zawieszenie Ohlins z przodu i z tyłu powoduje, że motocykl zachowuje się pewnie i stabilnie w każdych warunkach, a dodatkowo: zaciski Brembo monoblock z przodu i z tyłu, kute obręcze kół PVM, a także części z włókna węglowego w standardzie dają cenę 57 900 zł.



Po prezentacji firmy TRIUMPH, przyszedł czas na włoski akcent - Ducati. Został zaprezentowany po raz pierwszy w Mediolanie i już na początku zyskał ogromną liczbę fanów. Mówię oczywiście o Ducati 1199 Panigale. Ta maszyna wyróżnia się najniższą wagą wśród konkurencji - masa bez płynów to 164 kg, zaś z płynami 188kg! W dodatku, jakby tego było mało, silnik Superquadro generuje o 20 KM więcej niż poprzednik. I teraz ma 195KM! Jednocześnie jest to najmocniejszy seryjny silnik V2 w historii! W standardzie będzie montowana kontrola trakcji DTC, jak również na życzenie klienta będzie można dokupić wyścigowy ABS. Kolejne nowości to skorupowa rama aluminiowa, zawieszenie z elektroniczną regulacją (wersja S).



Mamy również nowości w rodzinie Diavela. W modelu zmieniono stylistykę zewnętrzną poprzez lakierowanie i wykończenie AMG, siedzenie wykończono alcantarą, a customowe koła i nowy układ wydechowy spodobają się każdemu. W Cromo nawiązano do klasyki poprzez styl vintage, w którym charakterystycznym elementem jest chromowany zbiornik paliwa oraz przeszywane siedzenie.

Na stanowisku BMW mogliśmy także obejrzeć kilka propozycji. W klasie maxi-skuterów pojawił się model C 600 Sport oraz nieco większy C 650 GT. Jest to ciekawa propozycja dla osób, które cenią sobie jednocześnie wygodę i osiągi. Oba modele są napędzane przez taki sam silnik o pojemności 647 cm3 o mocy 60 KM. Dodatkowo wyposażone zostały w system ABS, który będzie czuwał nad naszym bezpieczeństwem. Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest powiększona powierzchnia bagażowa FLEX CASE, która umożliwia nam schowanie dwóch kasków integralnych, choć tylko i wyłącznie podczas postoju. Cena za C 600 Sport to 45 tyś, zaś za C 650 GT około 46 tyś. Światło dzienne ujrzał również odświeżony S1000RR. Jakich zmian się doczekał? Między innymi zmieniono charakterystykę krzywej mocy, moment obrotowy, który czyni ten motocykl jeszcze szybszym, a także geometrie ramy. Oczywiście, jak w dwóch wyżej wymienionych modelach, tutaj również wprowadzono układ ABS, który posiada kilka dodatkowych trybów: dwa do jazdy drogowej i sportowej na torze wyścigowym). Kontrola trakcji DTC, uniemożliwia uślizg tylnego koła, podgrzewane manetki, jak również poprawione elementy aerodynamiczne czynią ten motocykl jeszcze bardziej funkcjonalnym. Cena: 67 tysięcy



Honda zaprezentowała również kilka ciekawych motocykli, zarówno dla osób które cenią sobie wszechstronność i wygodę, jak również szybką jazdę. Nowa, odświeżona Cebra 1000RR stała się jeszcze bardziej agresywna i dynamiczna. Dużo zmian można zauważyć w zegarach. Umieszczono tutaj ciekłokrystaliczny wyświetlacz ze wskaźnikiem zapiętego biegu, licznik mierzący czas okrążenia na torze oraz obrotomierz wyświetlany w czterech różnych trybach. Co ciekawe po raz pierwszy zamontowano w seryjnym motocyklu amortyzatory Showa. Kolejną propozycją jest Integra w klasie Scooter, która będzie godnym rywalem dla nowych skuterów BMW. Crosstourer, NC700X, NC700S, GL1800 Gold Wing, VFR1200F, Vision 50/Vision 110 i wiele innych mogliście zobaczyć na stanowisku, a wszystko to w otoczeniu przepięknych hostess. Warto również wspomnieć, że naprzeciwko nowej Cebry stanął motocykl RC212V, Mistrza Świata MOTOGP Casey Stonera.



Yamaha na tych targach wystawiła nową YZF-R1, maksi skuter TMAX, praktyczny skuter XENTER oraz odmłodzoną WR450F. Gdy pierwszy raz spojrzymy na R1, to nawet nie zauważymy, że zaszły jakieś zmiany., mimo to warto się bardziej zainteresować. Pojawiła się kontrola trakcji TCS, a to w połączeniu z silnikiem 998cm3 i wałem korbowym, sprawi, że kierowca poczuje się pewnie w każdej sytuacji bez względu na nawierzchnie czy chociażby warunki pogodowe. Na pewno model R1 zapewni mnóstwo wrażeń, nawet tym najbardziej wymagającym motocyklistom.



Nowe jednoślady pokazało również Suzuki - GSX-R1000, GSR750A, V-Strom 650A. Niedaleko tego stoiska, zauważyć można było firmę Harley-Davidson, która zademonstrowała między innymi lśniący i mocno wyróżniający się sprzęt - Sportster 1200V ''72''. Dodatkowo mogliśmy ujrzeć Sportster 883N IRON, Dyna FLD103 Switchback, Softail Fat Boy, V-rod Muscle czy chociażby Touring FLHTCU103 Electra Glide Ultra Classic. Jednośladom towarzyszyły oczywiście piękne i jakże oryginalnie ubrane hostessy. KTM pochodzący z Austrii przedstawił nowego Duka 690. Jak dla mnie, wygląda dużo lepiej niż poprzedni. Ale musicie ocenić sami. Oprócz Duka, można było zobaczyć KTM Freeride 350, a także KTM 200 Duke.



Na stanowisku SHOEI odbyła się premiera kasku szczękowego NEOTEC, a użytkownicy akcesoriów tej firmy, mogli liczyć na bezpłatny serwis, między innymi: sprawdzanie i regulacja mechanizmów wizjera oraz działania mechanizmów wentylacji, konserwacja wszystkich uszczelek i elementów gumowych , sprawdzanie ogólnego stanu technicznego i czyszczenie kasku.



Myślę, że w tym roku firmy przedstawiły bardzo dużo ciekawych propozycji, które sprawdzimy już w zbliżającym się sezonie. Bogata oferta 78 wystawców przyciągnęła w ciągu trzech dni aż 22 200 odwiedzających.

Inne stoiska : Intercars, OTOMOTO.PL, Schubert Polska, Rukka Polska, Quadzik.pl, WUKA, Romet Motors, Top Gear, Naxa, Modeka, Diabolini, Rukka, Shuberth, Hyosung , Zipp Skutery, Hart, Ural Polska, Mondo Motors, LS2, Inter Cars, Gefco, Motogen, Gefco Polska, 4x4 Terenowiec, 4TRADERS, Larsson Polska, Almot i wiele innych. Pełna lista znajduje się na stronie www.wystawamotocykli.pl.

ZAPRASZAMY DO PEŁNEJ GALERII ZDJĘĆ



Marcin Ławnik

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej