Śledź nas na:     

Marka:
Wróć


Mały gabarytowo, lecz wygodny i komfortowy? Czy takie połączenie jest możliwe? Raczej tak, bo coraz częściej auta z najmniejszego segmentu przypominają komfortowe minivany. Nie inaczej jest z prezentowanym dziś najnowszym Mitsubishi Coltem.

Opis

Trochę z Lancera, trochę z minivana
Z przodu Colt bardzo mocno nawiązuje do swojego słynnego brata, którym jest Lancer. Wyłupiaste światła połączone są z potężnych rozmiarów atrapą silnika, dzięki temu patrząc na Colta z przodu, widzimy zadziorne małe autko. Linia boczna ukazuje niewielkich rozmiarów samochód o wysoko poprowadzonej linii dachu. Tył to przede wszystkim sporych rozmiarów klapa bagażnika, otoczona niezbyt dużymi lampami. Całość auta ma ciekawą stylistykę, która może się podobać wielu osobom.

Ocena stylistyki: 4+

Zaskakująco przestronnie
Wnętrze najnowszego Colta oferuje wystarczająco dużo przestrzeni dla czwórki dorosłych osób i ich niewielkich bagaży. Przednie fotele są nieźle wyprofilowane i zapewniają wygodne warunki podróżowania dla każdego kto w nich zasiądzie. Z tyłu jest podobnie, dobrze wyprofilowana kanapa nikomu nie da poczucia dyskomfortu. Trochę gorzej jest z możliwością zapakowania bagaży, bo do dyspozycji mamy zaledwie 186 litrów całkowicie płaskiej i łatwej do zagospodarowania przestrzeni bagażowej.
Deska rozdzielcza jest uporządkowana i bardzo prosta w obsłudze. Konsola środkowa składa się z radia CD/MP3, oraz trzech pokręteł do obsługi manualnej klimatyzacji, poniżej wygospodarowano miejsce na podręczny schowek np. na dokumenty. Zegary są proste i czytelne o każdej porze dnia i nocy, składają się z analogowego obrotomierza oraz prędkościomierza, który rozdzielony jest elektronicznym wyświetlaczem komputera pokładowego.
Materiały i plastiki są bardzo dobrej jakości i nie budzą żadnych zastrzeżeń, spasowanie plastików jest bardzo dobre.

Ocena wnętrza: 4+

Małolitrażowy benzyniak
Pod maską testowanego Mitsubishi Colta znajduje się benzynowy silnik 1.3 o mocy 95KM, która uzyskiwania jest dopiero przy 6000 obr./min. Oprócz sporej mocy jednostka napędowa oferuje pokaźny moment obrotowy, który wynosi równe 125Nm. Dzięki takim parametrom, ważący niecałą tonę Colt potrafi rozpędzić się do pierwszej setki w około 11 sekund a maksymalnie osiągnie 180km/h. Moc przekazywana jest na przednią oś za pomocą manualnej pięciobiegowej skrzyni biegów, która jest idealnie dobrana do możliwości prezentowanego samochodu. Poszczególne biegi wchodzą bez zbędnych oporów i precyzyjnie lądują tam gdzie powinny.
Układ kierowniczy jest precyzyjny i pomaga kierowcy w panowaniu nad autem w każdej zaistniałej sytuacji. Podobnie jest z zawieszeniem, które mimo, że jest dość twarde, zapewnia komfortowe warunki podróżowania, nawet przy niezbyt dobrej nawierzchni.
Na koniec przyszła pora omówić spalanie w testowanym Mitsubishi Colcie. Okazało się, że na pełnym 47 litrowym baku, mamy możliwość przejechania około 775 kilometrów bez wizyty na stacji paliwowej. Zawdzięczamy to niewielkiemu zużyciu paliwa, które oscylowało w granicach 6.2 litrów benzyny bezołowiowej w cyklu mieszanym. W mieście spalanie wzrasta do 7.8 litrów na każde sto kilometrów.

Ocena silnika: 5

Do miasta i nie tylko
Mitsubishi Colt z benzynowym silnikiem 1.3 o mocy 95KM jest bardzo ciekawą propozycją dla osób potrzebujących niewielkiego auta o przestronnym i komfortowym wnętrzu, za niezbyt wygórowaną cenę zakupu. Za prezentowaną odmianę Invite musimy zapłacić 48 190 zł. W zamian klient dostaje bogato wyposażony samochód nadający się nie tylko do miasta, ale i na dalsze wyprawy wakacyjne. Zapraszam do salonów Mitsubishi, aby obejrzeć to ciekawe auto, a ostateczny wybór pozostawiam Państwu!

Ocena końcowa: 5-

Plusy
+ Bogate wyposażenie
+ Przestronne wnętrze
+ Cena
+ Spalanie
+ Niezłe osiągi

Minusy
- Małej pojemności bagażnik
- Spalanie w mieście

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1332 ccm benzynowy
Moc: 95 KM przy 6000 obr./min
Moment obr.: 125 Nm przy 4000 obr./min
Skrzynia biegów: 5 biegowa manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 11,1 sek.
Vmaks: 178 km/h
Zużycie paliwa: 7,4/4,8/5,8 [7,8/5,2/6,2 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 47 litrów
Teoretyczny zasięg: 774 kilometrów
Wymiary: 3940/1695/1550 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 970 kg
Ładowność: 490 kg
Pojemność bagażnika: 186/[609] l [po rozłożeniu siedzeń]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5

Wyposażenie: wersja Invite

Cena: 48 190zł. [wersja Invite] 49 690 zł [wersja testowana]

Wyposażenie dodatkowe: lakier metalizowany (+ 1500 zł)

AUTOR (Tekst+zdjęcia): Artur Ławnik

Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej