Śledź nas na:     

Marka:

  Pewnego pięknego, jesiennego dnia wybrałem się do stolicy po odbiór kolejnego auta testowego. Moja ekscytacja była jednak znacznie większa, niż zwykle, ponieważ w moje ręce miał lada moment trafić jeden z najmocniejszych i najbardziej ekskluzywnych pojazdów, z jakimi miałem do czynienia. Po niezbędnych formalnościach i życzeniach udanych jazd, wreszcie w moich rękach wylądował kluczyk od Mercedesa AMG GT S. Czas zacząć kilkudniową przygodę z tym monstrum!  

  Kipiąca seksem, uwodzicielska, z pazurem. A może kokieteryjna i wiedząca czego chce? To nie jest kolejne ogłoszenie portalu dla poszukujących „wrażeń” lecz tak pokrótce można starać się opisać nową klasę A Mercedesa. Brak skromności, brak oporów i wyzywający styl. Trzecia generacja A-klasy wprawiła wszystkich w osłupienie. Sam długo nie mogłem wyjść z podziwu. Jednak doczekaliśmy się czegoś więcej. Seksownej i ponętnej odmiany nazwanej CLA.  

  Za oknem pełna jesień, liści na drzewach już prawie nie ma. Kolory szarości powoli zalewają świat z każdej strony, bezlitośnie uświadamiając Cię, że upalne, ciepłe i pełne zadowolonych ludzi dni dawno się skończyły. Na kolejne przyjdzie Ci czekać prawie 300 dni! Z wielkim oporem wstajesz o 6 rano w poniedziałek, z przeświadczeniem, że budzik chyba pomylił pory dnia, bo przecież jest środek nocy. A kiedy już uderzy Cię rzeczywistość, ubierasz się i wychodzisz z domu z nadzieją, że ekspres do kawy w pracy w końcu został naprawiony. I tak przez 4 kolejne dni.  

  Każdy z nas ma inny styl na odskocznie od codziennej rzeczywistości. Jedni przesiadają się z aut osobowych na dwa kółka, zakładając skórzane kombinezony i lśniące kaski, zaś inni mają zupełnie inne odmienne sposoby na zrzucenie codziennego stresu. Moją odskocznią jest zasiadanie za kierownicą typowo roboczego auta. Idealnie takie warunki spełnia Mercedes Vito w wersji Furgon jakim ostatnio miałem przyjemność jeździć.  

  Dużo wody w Wiśle upłynęło, zanim Mercedes zareagował na rynkowy trend i zaprezentował swojego pierwszego crossovera. Tym bardziej, że zadanie, jakie postawili przed sobą niemieccy konstruktorzy, nie było zbyt trudne. Nie budowali przecież auta od samego początku, nie musieli projektować go od zera w każdym szczególe. Stuttgarcka marka postanowiła oprzeć koncepcję nowego modelu na sukcesie klasy A. W ten oto sposób powstał testowany właśnie przez nas Mercedes GLA.  

  Historia dzisiaj przedstawianego auta rozpoczęła się 33 lata temu w dwóch niemieckich fabrykach Daimler-Benz – w Sindelfingen oraz Bremie. Wtedy z taśm produkcyjnych zjechały pierwsze egzemplarze modelu W201, potocznie zwanego „190”. Model ten był protoplastą produkowanej do dziś C-klasy, czyli auta klasy średniej. W dzisiejszym artykule przedstawiam Państwu już piątą generację tego modelu.  

  Ostatnimi czasy mam wrażenie, że zachowujemy się jak Amerykanie. Poszukując samochodu na potrzeby domowe, wybieramy pośród aut, które zaoferują nam liczbę miejsc większą niż pięć, przestronne wnętrze, wygodny trzeci rząd siedzeń i przy tym będą atrakcyjnie wyglądać. Nie możemy zapomnieć także o odpowiedniej mocy drzemiącej pod maską. Drogą eliminacji odrzucamy więc kolejne modele i niespodziewanie dla nas samych trafiamy na… Mercedesa klasy V. Kiedyś było to Viano, ale teraz to po prostu Klasa V, nazywana także S-klasą w wersji XXL. Czy spełni oczekiwania? Czy rzeczywiście jest tak luksusowa, jak klasa S?  

  W pierwszych zdaniach pozwolę sobie na małe wytłumaczenie. Mianowicie, po raz pierwszy zasiadłem za kółkiem tak dużego auta, którego zadaniem nie są terenowe „voyage”, zabawa w Monster Truck lub wyścigi z innymi użytkownikami drogi. Głównym przeznaczeniem tego samochodu jest praca. Jak stwierdził producent, to auto jest Pierwsze do pracy. Na pewno się już domyślacie, że chodzi tutaj przede wszystkim o ogromnego, pakownego i ogólnie udanego niemieckiego Mercedesa-Benz Sprinter Furgon. Przez tydzień czasu miałem okazję sprawdzić jak się nim jeździ w zatłoczonym mieście, jak spisuje się w długiej trasie i jak bardzo jest pakowny kiedy jedziemy na wyjazd ze swoją ukochaną.  

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej