Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Najnowszy IS jest coraz częściej spotykanym sedanem Premium na naszych drogach. W sumie nie ma co się dziwić - jego wygląd jest więcej, niż ciekawy. Pokaźnych rozmiarów atrapa silnika, która otoczona jest niewielkimi, bi-ksenonowymi reflektorami, pod którymi usytuowano diodowy pas świateł do jazdy dziennej w kształcie strzały. Natomiast z tyłu znajdziemy ciekawie zaprojektowane lampy, zwężające się ku klapie bagażnika oraz dwie owalne końcówki układu wydechowego. To wszystko powoduje, że obok tego auta na pewno nie przejdziesz obojętnie. Zapraszam do artykułu o IS-ie z ostatnim z niewielu prawdziwych silników benzynowych w układzie V6.
 

Opis

Najwygodniej dla dwójki dorosłych plus dziecko

Z przodu miejsca na nogi oraz nad głowami jest wystarczająco dużo, aby zasiąść w dobrze wyprofilowanych i komfortowych fotelach posiadających szeroki zakres regulacji. Nikt nie powinien narzekać na dyskomfort podczas podróży na przednich miejscach. Trochę gorzej jest z tyłu, gdzie miejsca wystarczy tylko dla niezbyt wysokich pasażerów. Spowodowane jest to dużo mniejszą przestrzenią na nogi. Dlatego we wnętrzu, mimo iż teoretycznie zapewnia ono pięć miejsc, w rzeczywistości najwygodniej będą podróżować co najwyżej dwie dorosłe osoby plus dziecko.

Zegary pochodzą z prawdziwego sportowca, czyli modelu LFA. Składają się z ogromnego, centralnie umieszczonego obrotomierza, otoczonego przez prędkościomierz oraz wyświetlacz komputera pokładowego. Po bokach rozmieszczono wyświetlacze pokazujące najpotrzebniejsze dane pokładowe auta. Po wciśnięciu przycisku znajdującego się na kierownicy, cały główny ring przesuwa się w prawo, a po lewej stronie naszym oczom ukazuje się duży wyświetlacz komputera pokładowego.

Między fotelami umiejscowiono sporych rozmiarów tunel, w którym znalazło się centrum dowodzenia komputerem. Wszystko obsługujemy intuicyjnie za pomocą dżojstika. Na tunelu znalazło się również miejsce dla pokrętła obsługującego cztery tryby pracy: Normal, Eco, Sport i Sport+.

Konsolę środkową dominuje 7-calowy ekran znajdujący się na samej górze deski rozdzielczej. Niżej umieszczono piękny, analogowy zegarek, a pod nim przyciski obsługujące dwustrefową klimatyzację.

Prawdziwa benzyna

Jak już wspomniałem, pod maską prezentowanego dziś IS’a znajduje się widlasta jednostka V6 o pojemności 2,5 litrów i mocy 208KM. Jest to bardzo dobrze znany silnik, który już wcześniej był oferowany w gamie Lexusa. Szkoda, że nie został zmodyfikowany i nie oferuje większej mocy. Choć z drugiej strony – po co zmieniać coś, co jest dobre i daje tyle przyjemności z jazdy? Przyśpieszenie do pierwszej setki w równe 8,1 sekundy i maksymalna prędkość rzędu 225 km/h nie dają żadnych podstaw do narzekań.

Napęd przekazywany jest na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej, automatycznej skrzyni biegów. Przełożenia, owszem, zmieniane są bardzo płynnie i szybko, ale z charakterystycznym „przeskokiem”. Na szczęście nie wpływa on negatywnie na komfort podróżowania. Przekładnia posiada również ręczny tryb zmiany biegów – kierowca może sam dobrać przełożenie za pomocą łopatek znajdujących się przy kierownicy.

Dobrą elastyczność zapewnia nam spory moment obrotowy, który wynosi 252Nm i dostępny jest przy 4800 obr./min.
 
Układ kierowniczy, jak przystało na Lexusa, jest bardzo dobrze zestrojony. Na parkingu mocno wspomaga kierowcę, który z łatwością może wykonać każdy manewr. Zaś przy prędkościach autostradowych znacząco się usztywnia, dając poczucie obcowania z prawdziwym samochodem sportowym.

V6 musi zużywać sporo paliwa

Przyszedł czas na koszty podróżowania Lexusem IS 250. Z tym jest różnie, ponieważ w mieście spalanie jest spore i potrafi wynieść nawet 14 litrów benzyny bezołowiowej. Dużo lepiej zużycie wypada poza miastem, bo spada nawet do 8,3 litra, zaś podczas całego testu IS średnio palił 9,0 litrów na każde sto kilometrów.

Jedno z piękniejszych aut klasy Premium     

Najnowszy Lexus IS jest nie tylko pięknym stylistycznie autem, ale również dającym dużo przyjemności podczas codziennej jazdy. Szkoda tylko, że na obecnie w ofercie są tylko dwie jednostki napędowe o mocach w okolicach 200KM. Przydałoby się mocne uderzenie, choćby w postaci odmiany „F” z prawdziwą V8 pod maską.

Dane techniczne

Dane techniczne:
Silnik: benzynowy, wolnossący, V6
Pojemność silnika: 2500 ccm
Moc: 208 KM przy 6400 obr./min
Moment obr.:  252 Nm przy 4800 obr./min
Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
Napęd: tylny
0-100km/h: 8,1 s
Vmaks: 225 km/h
Zużycie paliwa: 11,9/6,7/8,6 (l/100km) (miasto/poza miastem/cykl mieszany)
Zużycie paliwa testowe: 14,0/8,3/9,0 (l/100km) (miasto/poza miastem/cykl mieszany)
Pojemność baku: 66 litrów
Wymiary: 4665/1810/1430 (długość/szerokość/wysokość) (w milimetrach)
Waga: 1645 kg
Ładowność: 445 kg
Pojemność bagażnika: 480 l
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 4/5
Emisja CO2: 199 g/km
Opony: 225/40R18
Wersja wyposażeniowa: F-Sport
Cena wersji podstawowej: 204 100 PLN
Cena wersji testowanej: 231 940 PLN

AUTOR (Tekst+fot.): Artur Ławnik

 

Galeria


Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej