Pierwsze Land Rovery powstały w roku 1948. Początkowo były wytwarzane przez firmę Rover, a od roku 1975 Land Rover stał się niezależną marką. W 1994 roku markę Land Rover przejął koncern BMW, który w roku 2000 sprzedał go do koncernu Ford Motor Company. W 2008 roku Land Rover stał się własnością indyjskiego koncernu Tata Motors.
Podstawowy model Land Rover Defender, produkowany nieprzerwanie od 1948 roku, jest znany z doskonałej trwałości i ponad przeciętnych możliwości jazdy w ciężkim terenie. Od 1970 roku firma produkuje także bogato wyposażone samochody Range Rover. Jednym z nich jest Freelander 2, który właśnie przeszedł modernizację. Wraz ze zmianami zewnętrznymi Land Rover wprowadza udoskonalenia w oferowanych jednostkach napędowych. Freelander 2 jest najmniejszym samochodem w gamie modelowej Land Rovera.
Najważniejsze zmiany to nowy 2,2-litrowy turbodiesel, który będzie cichszy i wydajniejszy od poprzednika. Dostępny w modelach z napędem na obie osie: TD4 - wyposażonym standardowo w sześciostopniową manualną skrzynię biegów z systemem Start/Stop, oraz SD4 - wyłącznie z automatyczną skrzynią, o mocy odpowiednio 150 i 190 KM. Obie wersje będą miały o 20 Nm wyższy moment obrotowy od wychodzącego z produkcji silnika, który dysponował dotychczas 400 Nm, a więc zaoferują większą siłę uciągu w średnim zakresie prędkości obrotowych, co jest bardzo przydatne podczas holowania przyczepy. W silnik 2,2 l turbo diesel o mocy 150 KM zostanie wyposażona wersja Freelandera 2 eD4 z napędem na jedną oś, której wprowadzenie do sprzedaży jest planowane na 2011 rok.
Udoskonalony został również wcześniej oferowany silnik benzynowy o pojemności 3,2 l. Jednostka ta będzie bardziej ekologiczna dzięki zmniejszeniu emisji gazów cieplarnianych, a jednocześnie nadal będzie dysponować mocą 233 KM.
Usprawnione jednostki napędowe to nie jedyne modyfikacje najnowszego Freelandera. Nadwozie wersji 2011 otrzyma nowy, świeży i wyróżniający się wygląd. Zmiana obejmie face lifting zderzaka przedniego z nowymi obramowaniami lamp przeciwmgielnych, nowe wykończenie maskownicy chłodnicy, udoskonalone lampy przednie i tylne oraz dwa modele nowych 18- i 19-calowych felg. W ofercie znajdą się trzy nowe kolory nadwozia: zielony Kosrae Green, niebieski Baltic Blue i biały Fuji White.
Wewnątrz kabiny zespół projektowy unowocześnił tarcze wskaźników, zaoferował cztery nowe wzory foteli oraz opcjonalny Pakiet Premium obejmujący skórzaną tapicerkę Windsor Leather, fotele z elektryczną regulacją w zależności od wybranej opcji w 6 bądź 8 kierunkach oraz luksusowe dywaniki podłogowe i zamykany schowek centralny. Kolejną małą, ale znaczącą zmianą jest wygląd logo Land Rovera, które w modelu 2011 nie będzie już złoto-zielone, ale będzie nowocześniejsze, srebrno-zielone.
Źródło: Land Rover