Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Rok po wprowadzeniu na rynek modelu Renegade, marka Jeep otwiera drzwi zakładu Melfi znajdującego się we włoskim regionie Basilicata, gdzie powstaje pierwszy model FCA stworzony wspólnie przez zespół designerów oraz inżynierów włoskich i amerykańskich.

 

Od dzisiaj, można wejść na specjalną dedykowaną stronę „Jeep Melfi Plant Virtual Tour" i odbyć sugestywną, cyfrową podróż poprzez cały cykl produkcyjny pierwszego samochodu Jeep produkowanego we Włoszech dla Europy i USA.

 

Za pomocą nowego narzędzia wszyscy będą mogli poznać tajemnice jednej z najbardziej zaawansowanych technologicznie fabryk w Europie, posiadającej srebrny certyfikat World Class Manufacturing (WCM), międzynarodowej metodologii organizacji cyklu produkcji.

 

W zakładzie w Melfi pracuje prawie 8.000 osób i jest używanych 968 robotów do produkcji samochodów Jeep Renegade i Fiat 500X, najnowszych modeli z Grupy FCA dedykowanych różnym grupom Klientów.

 

W doskonałej harmonii z pionierskim duchem marki Jeep, po raz pierwszy Grupa FCA, zdecydowała zaprezentować międzynarodowej prasie „Jeep Melfi Plant Virtual Tour" na wirtualnej konferencji prasowej. W imprezie wzięło udział ponad 100 dziennikarzy, połączonych z 14 różnych krajów, którzy mogli poznać możliwości nowego cyfrowego narzędzia.

 

Renegade: urodziny, które warto zapamiętać

 

Wprowadzony na rynek dokładnie rok temu, Jeep Renegade jest bezwzględną nowością, zarówno dla marki, gdyż symbolizuje jej wejście do segmentu małych SUV-ów, jak i dla rynku, ponieważ nowy model odnosi historyczne wyniki sprzedaży w regionie EMEA i umacnia swoją pozycję samochodu o najlepszych możliwościach terenowych w swoim segmencie.

 

Wyprodukowany do tej pory w liczbie 135.000 egzemplarzy, Jeep Renegade odnosi ogromny sukces handlowy, dzięki któremu znajduje się na szczytach klasyfikacji sprzedaży w wielu krajach europejskich, między innymi we Włoszech, Francji i Austrii.  Oryginalny SUV Jeepa zdobył już ważne międzynarodowe wyróżnienia i nagrody, między innymi „Nowość Roku 2015" wg Czytelników magazynu Quattroruote; „Najlepszy SUV roku 2015" według witryny Coches.net, lidera hiszpańskich mediów samochodowych oraz „4x4 roku 2015" francuskiego magazynu „4x4 Magazine".

 

Wyniki handlowe i prestiżowe nagrody, które z pewnością przyczynią się do dalszego umacniania sprzedaży samochodów marki Jeep, która od pięciu lat rejestruje trend wzrostowy. W szczególności, przez ostatnie trzy lata z rzędu, marka amerykańska zarejestrowała rekordową sprzedaż ma poziomie światowym, osiągając w 2014 roku milion wyprodukowanych samochodów. Wzrost ten potwierdza się również w tych miesiącach 2015: w USA na przykład, sierpień okazał się najlepszym miesiącem w historii, a w pierwszym półroczu 2015, marka Jeep umocniła swoją pozycję marki samochodowej o najwyższym rytmie wzrostu w Europie (źródło: ACEA).

 

Pierwsze urodziny Jeepa Renegade są zatem idealną okazją do świętowania siły marki, która nie przestaje zaskakiwać dzięki swojej „najczęściej nagradzanej w historii gamie SUV-ów".  Nie przypadkowo, od roku 1941 - daty założenia legendy Jeep - jej nazwa jest powszechnie uznawana za synonim samochodu terenowego. To właśnie tę chęć odkrywania i bycia pionierem odkrywamy w Jeepie Renegade, modelu, który zdobył uznanie młodszej Klienteli, tak zwanej „Millenial Generation", która zwraca szczególną uwagę na nowe technologie i nowe sposoby komunikowania.

 

„Jeep Melfi Plant Virtual Tour"

 

Bezpośrednio na platformie Google Maps, dzięki programowi Google Maps Business View, można przeżyć wyjątkowe doświadczenie, pozwalające odkryć zakład FCA Melfi Plant, w którym powstają wyjątkowe samochody.  Aby uczynić tę podróż w „pełnym zanurzeniu", w ciągu trzech dni sesji zdjęciowej wykonano łącznie 3.924 zdjęć. „Pozszywane" razem za pomocą specjalnego algorytmu, tworzącego  wizualizację 360° w poziomie i 290° w pionie, zdjęcia tworzą 367 zdjęć panoramicznych, z których każde utworzono z 12 fotografii w wysokiej rozdzielczości.

 

Użytkownicy mają możliwość „zanurzenia się" w środku fabryki i poznania jej szczegółowo, wykorzystując technologię Google Street View, przechodząc przez cztery wydziały produkcji w zakładzie: tłocznia, spawalnia, lakiernia i montaż. Dodatkowo, można też dokładniej poznać poszczególne obróbki, przedstawione w siedmiu trzydziestosekundowych filmikach video. Każdy z nich opisuje dokładnie innowacyjne technologie stosowane w zakładzie w Melfi oraz wynikającą z nich wysoka jakość wykonywanych produktów.
Ciekawostka: aby zrealizować 7 filmów trwających łącznie trzy i pół minuty, wykonano  1.200 minut nagrań, na łączną ilość około 20 TB materiału video.

 

Wysoce zaawansowany technologicznie, ale prosty i intuicyjny w użyciu „Jeep Melfi Plant Virtual Tour" stanowi „trasparentne" narzędzie, za pomocą którego Jeep  zamierza komunikować się ze swoimi aktualnymi i potencjalnymi Klientami.

 

W najbliższej przyszłości narzędzie zostanie wzbogacone o nowe funkcje, które pozwolą dodatkowo przybliżyć pasjonatom tę legendarną markę.

 

Doskonałość na światowym poziomie w samym sercu Włoch.

 

Zakład FCA w Melfi jest jedną z największych i najbardziej zaawansowanych fabryk samochodowych w Europie, również dzięki ostatniej inwestycji wynoszącej ponad miliard euro, przeznaczonej na rozpoczęcie produkcji nowych samochodów: Jeepa Renegade'a i Fiata 500X. Aby już od samego początku zapewnić najwyższą, możliwą jakość, zakład wdrożył i dopasował wszystkie najlepsze technologie i praktyki z innych zakładów FCA.

 

18 czerwca 2009 roku zakład w Melfi uzyskał, jako pierwsza fabryka we Włoszech, certyfikat Silver Level WCM (World Class Manufacturing), międzynarodowej metodologii organizacji cyklu produkcyjnego. Jest to certyfikat, który potwierdza niezwykłą uwagę, jaka poświęcona jest całemu procesowi - w ciągu ostatnich czterech lat nie zanotowano żadnych wypadków. Oprócz bezpieczeństwa, drugim najważniejszym założeniem jest dążenie do maksymalnej jakości zarówno pod kątem produktu, jak i procesów konstrukcyjnych.

 

Zakład składa się z tłoczni, spawalni, lakierni i montażu, w sumie zatrudnia prawie 8.000 pracowników; wykorzystuje 5 pras i 2 wykrawarki do blach; 860 robotów  podczas fazy spawania; 54 roboty do operacji lakierowania;  278 automatycznych stanowisk przykręcenia śrub; około 4.000 osób zajmuje się tylko i wyłącznie montażem aut.
Aby poznać kolejne etapy procesu produkcyjnego, doskonałego pod każdym względem mechanizmu, można rozpocząć od arkuszy blach, z których wykonywane są nadwozia, żeby później przejść na lakiernię i wreszcie do montowania wszystkich elementów samochodu. W sumie jest to ponad 5.000 części, które montuje się razem w procesie produkcji różnych wersji Jeepa Renegade'a.

 

Rozciągający się na powierzchni około 1,9 miliona metrów kwadratowych zakład, został wybudowany między 1991 a 1993 rokiem w pobliżu San Nicola, 18 kilometrów od Melfi, na obszarze bez żadnych obiektów przemysłowych. W ostatnich dwudziestu latach, na terenie zakładu było produkowanych wiele różnych modeli marek Fiat i Lancia, w tym Fiat Punto (1994), Lancia Ypsilon (1995), nowa Ypsilon (2003), Grande Punto (2005) i Punto Evo (2009), a do września 2015 roku wyprodukowano prawie sześć milionów samochodów. Dzisiaj powstają tam modele Fiat 500X, Fiat Grande Punto i Jeep Renegade.

 

Źródło: Jeep Polska

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej