Śledź nas na:     

Marka:

Sześcioosobowe samochody na światowym i europejskim rynku rzadko bywają w salonach. Jednak nie można o nich zapominać dlatego też, postanowiłem dziś wziąć pod lupę Hondę FR-V przeżywającą drugą młodość.

Komsmiczny wygląd przyciągający spojrzenia ludzi, kosmiczne, przestronne wnętrze a w dodatku oszczędny i dynamiczmy silnik pod maską. Taka właśnie jest prezentowana dziś Honda Civic. Czas zacząć przygodę z tym niezwykłym autem. Wzbudza zainteresowanie Od premiery ósmej generacji minęło już prawie dwa lata a nadal wersja hatchback wzbudza wielkie zainteresowanie. Spowodowane jest to bardzo ciekawą stylistyką nadwozia przypominającą bardziej auto koncepcyjne niż seryjny samochód. Cechami charakterystycznymi obecnego modelu są trójkątne końcówki układu wydechowego i światła przeciwmgielne oraz przypominające prom kosmiczny klamki przednich drzwi. Niestety kosmiczna stylistyka nadwozia pociąga za sobą również wady. Największą wadą jest słaba widoczność do tyłu przez tylną szybę. Niestety coś za coś.

W dzisiejszych czasach producenci samochodów próbują uzyskać jak najmniejszą emisję C02 do atmosfery. Nie inaczej jest w przypadku Hondy, która w swojej ofercie posiada hybrydową odmianę Civica. Ja jednak postanowiłem odpowiedzieć na pytanie co lepiej wybrać: zwykłą odmianę 1.8 iVTEC 140KM (bordową Civic) czy wersję hybrydową 1.3 o łącznej mocy 115KM (srebrną). Prawie bez różnic Wygląd zewnętrzny obu prezentowanych Civiców nie różni się zbytnio od siebie. Głównym a zarazem najbardziej charakterystycznym wyróżnikiem są nietypowe, ale bardzo opływowe felgi w wersji Hybrid. Dodatkowo dochodzi pojedyncza końcówka układu wydechowego i na tym koniec różnic. Ogólnie Civic w wersji 4 drzwiowej jest typowym przedstawicielem trzy-bryłowych sedanów o bardzo opływowej i smukłej linii nadwozia.

Pod redakcyjnym oknem ponownie zawitała miejska Honda, czyli model City. Jednak tym razem w wersji wyposażeniowej o dumnie brzmiącej nazwie Sport. Zaciekawiło nas to. Czy mamy się spodziewać usportowionej wersji małego sedana Hondy? Postanowiliśmy sprawdzić, jaki wizerunek jest bliższy małemu sedanowi spod znaku Hondy - sportowo nacechowanego sedana, czy też niewielkiej limuzyny idealnej dla młodej polskiej rodziny.

Gdy przez redakcyjne okno wyjrzeli moi znajomi z ich ust padło takie zdanie: ...Czyżby pod oknami naszej redakcji wylądowało UFO?... Ja po chwili odpowiedziałem ...Nie, to nie UFO tylko najnowsze wcielenie Hondy Civic. Właśnie z tym modelem miałem okazję obcować przez kilka dni, dodam ciekawskim, że były to niezapomniane chwile! Na początek hatchback Prezentowana ósma generacja Hondy Civic zadebiutowała w polskich salonach pod koniec ubiegłego roku jako 5 drzwiowy hatchback. Początkowo model ten dostępny był tylko z jedną benzynową jednostką napędową 1.8 i-VTEC o mocy 140KM. Później do gamy wprowadzono benzynowy silnik 1.4 i 83KM oraz wysokoprężną jednostkę 2.2 i-CDTI (140KM). Kilka miesięcy temu wprowadzono do salonu czterodrzwiowego sedana.

Sedany zbudowane na bazie aut klasy B, w naszym kraju mają bardzo liczną rzeszę zwolenników. Spowodowane jest to tym, że za rozsądną cenę można stać się posiadaczem przestronnego samochodu z dużym bagażnikiem. Dlatego tym razem postanowiłem przetestować Hondę City, która bez wątpienia należy do tego segmentu.

...Jak przejedziesz się samochodem z pod znaku Hondy nie będziesz chciał innego!... Takie zdanie kiedyś usłyszałem od właściciela tej marki. Do tej pory jednak nie wierzyłem, że to prawda. Aż pewnego wiosennego dnia w moje ręce trafiła Honda FR-V z silnikiem 2.2 iCTDI.

Miejskie samochody w naszym kraju są wykorzystywane nie tylko podczas jazd zatłoczonymi ulicami ale bardzo często jako jedyne auto w rodzinie. Dlatego też auta tej klasy z roku na rok stają się coraz bardziej praktycznymi pojazdami mogącymi służyć bez żadnego ...ale... jako samochód rodzinny. I taką na pewno jest Honda Jazz, którą chcę dziś Państwu zaprezentować. Testowana Jazz została wyposażona w benzynową jednostkę 1.4 oraz najbogatszą wersję wyposażeniową oznaczoną jako LS.

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej