Honda HR-V 1.5 i-VTEC 130 KM – Zwarty i elegancki

 

W przeciągu 20 lat może zdarzyć się niemal wszystko. Zacznijmy od kilkukrotnego „końca” świata, poprzez wprowadzenie aut hybrydowych po auta elektryczne, nie wspominając o pracach nad autem na wodór. Tyle samo lat minęło odkąd I generacja Hondy HR-V ujrzała światło dzienne. Jednak pierwsze modele tamtej generacji w bieżącym roku osiągnęły pełnoletniość.

Czytaj więcej...

Honda Civic Tourer 1,6 i-DTEC 120 KM Sport

 

Dobrze nam znana Honda Civic, która od 40 lat cieszy się niesamowitą popularnością wśród fanów motoryzacji, przechodzi kolejny zabieg odmładzający. Mając wieloletnie doświadczenie w tworzeniu samochodów kompaktowych, Honda przedstawia IX generację tego modelu, który zaskakuje osiągami i ciekawą stylistyką.

 

Czytaj więcej...

Honda HR-V 1,5 i-VTEC 130 KM Comfort

 

Honda HR-V, czyli pierwszy crossover japońskiej marki, debiutowała w 1999 roku. Dostępna była w dwóch odmianach nadwoziowych: jako trzy- i pięciodrzwiowy „wielozadaniowy samochód turystyczny”. Pierwsza generacja była produkowana do 2006, ale nie sprzedawała się zbyt dobrze. Przyczyną była znikoma jeszcze popularność tego segmentu i chyba również bardzo odważna stylistyka. Dlatego też przez prawie 9 lat od zakończenia produkcji Honda nie spieszyła się z prezentacją następcy. Przeczekała okres popularności innych segmentów aut, skupiając się raczej na modelu CR-V. Aż w ubiegłym roku światło dzienne ujrzała druga generacja HR-V. Nasza redakcja miała okazję niedawno się jej przyjrzeć. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej...

Honda Civic Tourer 1,8 i-VTEC 142KM Sport

 

Aż 12 lat Honda zwlekała z wprowadzeniem ponownie do sprzedaży Civica w wersji kombi, czyli Tourer. Ostatni raz kompaktowe kombi ze znaku Hondy można było kupić w 2001 roku. Od tamtej pory w ofercie cały czas czegoś brakowało klientom, aż do grudnia ubiegłego roku, kiedy właśnie Honda zaprezentowała model Civic Tourer. Ta odmiana ostatnio zagościła na redakcyjnym parkingu. Zapraszamy do lektury.

 

Czytaj więcej...

Honda Civic IX 1,8 i-VTEC 141KM Sport

 

Honda od dawien dawna kojarzyła mi się z dwoma rzeczami – stonowanym designem i doskonałymi silnikami. Od kilku lat to pierwsze skojarzenie jest już jednak przeterminowane – VIII generacja kompaktowego modelu Civic zaskoczyła wszystkich wyglądem, kompletnie odmiennym od poprzedników. Nieco kosmiczny wygląd spodobał się jednak klientom, którzy portfelami zagłosowali jednoznacznie „za”.

Kolejna, IX generacja Civica przyniosła kolejną zmianę stylistyczną, choć już nie tak radykalną, niż poprzednia. Ogólny pomysł na sylwetkę auta pozostał, ewolucji uległy detale, skupiono się również na poprawie funkcjonalności wnętrza.

 

Czytaj więcej...

Honda Civic 5d 1,6 i-DTEC 120 KM Lifestyle



Japońska marka Honda od dawna stara się zdobyć specyficzny rynek motoryzacyjny, jakim jest Europa. Dlaczego specyficzny? Ponieważ Europejczycy preferują auta wyposażone w jednostki wysokoprężne. Dodatkowym utrudnieniem jest fakt, iż ceny aut produkowanych w Japonii są podbijane przez opłaty celne i akcyzowe. To wszystko sprawia, że auta te są mniej atrakcyjne cenowo od swoich europejskich rywali. Przykładem może być Honda Civic poprzedniej generacji , w której przez pewien okres stosowano silnik diesla 2,2 i-CDTI o mocy 140 KM. Mimo bardzo dobrych osiągów i kultury pracy, przez cenę zakupu nie odniósł wielkiego sukcesu.

Teraz, po kilku miesiącach od premiery nowej generacji Civica, wprowadzono całkowicie nowy, oszczędny i spełniający wszystkie normy ekologów silnik wysokoprężny 1,6 i-DTEC o mocy 120 KM. Zapraszam do lektury.

Czytaj więcej...

Honda CR-V 4x4 2,2 I-DTEC 150KM Lifestyle & Honda CR-V 4x2 2,0 I-VTEC 155KM Exclusive



Był rok 1995 gdy japońska marka pokazała całemu światu pierwszy model przynależący do grupy SUV o nazwie CR-V. Przeszło 17 lat po tym wydarzeniu Honda do swoich salonów wprowadzała IV generację popularnego SUV'a. I właśnie najnowsze wcielenie Hondy CR-V jest bohaterem dzisiejszego artykułu. Opiszę w nim swoje wrażenia z jazd nie jednym, ale dwoma egzemplarzami. Pierwszy z nich (czerwony kolor nadwozia) to wersja z silnikiem wysokoprężnym, wyposażona w elektronicznie sterowany napęd na obie osie. Drugi to "benzyniak" z napędem tylko na przednią oś.

Czytaj więcej...

Honda Accord 4d 2,4 i-VTEC 201KM Executive (28.11.2012r.)


W czasach wszechobecnego downsizingu jednostek napędowych i niepodważalnej dominacji silników wyposażonych w najróżniejsze formy doładowania, oferowanie na rynku auta ze sporym, benzynowym, wolnossącym silnikiem wydaje się na pierwszy rzut oka strzałem we własne kolano. Atmosferyczna "benzyna"? Od razu przed oczami stają nam amerykańskie krążowniki szos, przepuszczające przez swoje ogromne, przestarzałe V8 niezmierzone ilości paliwa i na wszelki wypadek bojące się każdego zakrętu. Ewentualnie super-sportowe bolidy z silnikami V10 i V12, które owszem, jeździć potrafią, ale za cenę nieosiągalną dla kogoś, kto nie posiada na własność jakiegoś pola naftowego.

Czytaj więcej...

zapowiedzi