Śledź nas na:     

Marka:
Cena: 112 000 zł - 130 000 zł

Honda Civic 1.5 turbo to samochód dla osób które czerpią radość z jazdy i mają duże oczekiwania do dynamiki oraz pewności prowadzenia auta. Nie bez znaczenia jest tu agresywny wygląd, który jednoznacznie określa sportowy charakter tego modelu.
Cena: 69.900 PLN - 128.000 PLN

  Honda Civic wżarła się w świat motoryzacji niczym rdza w stojącego w szopie Poloneza. Na ulicach mijamy co chwila poprzednie generacje, z których część z pewnością osiągnęła pełnoletniość, a gdyby były istotami ludzkimi nawet w USA mogłyby ze spokojem kupować alkohol. Czas jednak pędzi bez opamiętania i spotykamy się z już X generacją japońskiego auta.

  W przeciągu 20 lat może zdarzyć się niemal wszystko. Zacznijmy od kilkukrotnego „końca” świata, poprzez wprowadzenie aut hybrydowych po auta elektryczne, nie wspominając o pracach nad autem na wodór. Tyle samo lat minęło odkąd I generacja Hondy HR-V ujrzała światło dzienne. Jednak pierwsze modele tamtej generacji w bieżącym roku osiągnęły pełnoletniość.

  Dobrze nam znana Honda Civic, która od 40 lat cieszy się niesamowitą popularnością wśród fanów motoryzacji, przechodzi kolejny zabieg odmładzający. Mając wieloletnie doświadczenie w tworzeniu samochodów kompaktowych, Honda przedstawia IX generację tego modelu, który zaskakuje osiągami i ciekawą stylistyką.  

  Honda HR-V, czyli pierwszy crossover japońskiej marki, debiutowała w 1999 roku. Dostępna była w dwóch odmianach nadwoziowych: jako trzy- i pięciodrzwiowy „wielozadaniowy samochód turystyczny”. Pierwsza generacja była produkowana do 2006, ale nie sprzedawała się zbyt dobrze. Przyczyną była znikoma jeszcze popularność tego segmentu i chyba również bardzo odważna stylistyka. Dlatego też przez prawie 9 lat od zakończenia produkcji Honda nie spieszyła się z prezentacją następcy. Przeczekała okres popularności innych segmentów aut, skupiając się raczej na modelu CR-V. Aż w ubiegłym roku światło dzienne ujrzała druga generacja HR-V. Nasza redakcja miała okazję niedawno się jej przyjrzeć. Zapraszam do lektury.  

  Aż 12 lat Honda zwlekała z wprowadzeniem ponownie do sprzedaży Civica w wersji kombi, czyli Tourer. Ostatni raz kompaktowe kombi ze znaku Hondy można było kupić w 2001 roku. Od tamtej pory w ofercie cały czas czegoś brakowało klientom, aż do grudnia ubiegłego roku, kiedy właśnie Honda zaprezentowała model Civic Tourer. Ta odmiana ostatnio zagościła na redakcyjnym parkingu. Zapraszamy do lektury.  

  Honda od dawien dawna kojarzyła mi się z dwoma rzeczami – stonowanym designem i doskonałymi silnikami. Od kilku lat to pierwsze skojarzenie jest już jednak przeterminowane – VIII generacja kompaktowego modelu Civic zaskoczyła wszystkich wyglądem, kompletnie odmiennym od poprzedników. Nieco kosmiczny wygląd spodobał się jednak klientom, którzy portfelami zagłosowali jednoznacznie „za”. Kolejna, IX generacja Civica przyniosła kolejną zmianę stylistyczną, choć już nie tak radykalną, niż poprzednia. Ogólny pomysł na sylwetkę auta pozostał, ewolucji uległy detale, skupiono się również na poprawie funkcjonalności wnętrza.  

Japońska marka Honda od dawna stara się zdobyć specyficzny rynek motoryzacyjny, jakim jest Europa. Dlaczego specyficzny? Ponieważ Europejczycy preferują auta wyposażone w jednostki wysokoprężne. Dodatkowym utrudnieniem jest fakt, iż ceny aut produkowanych w Japonii są podbijane przez opłaty celne i akcyzowe. To wszystko sprawia, że auta te są mniej atrakcyjne cenowo od swoich europejskich rywali. Przykładem może być Honda Civic poprzedniej generacji , w której przez pewien okres stosowano silnik diesla 2,2 i-CDTI o mocy 140 KM. Mimo bardzo dobrych osiągów i kultury pracy, przez cenę zakupu nie odniósł wielkiego sukcesu. Teraz, po kilku miesiącach od premiery nowej generacji Civica, wprowadzono całkowicie nowy, oszczędny i spełniający wszystkie normy ekologów silnik wysokoprężny 1,6 i-DTEC o mocy 120 KM. Zapraszam do lektury.

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej