Śledź nas na:     

Marka:
Cena: 72 650 zł - 114 000 zł

Fiat Tipo powrócił na rynek w 2015 roku, po 20-letniej przerwie. Został zaprojektowany, aby zastąpić znane już modele Linea i Bravoi jest oferowane jest w trzech stylach nadwozia - sedan, hatchback i kombi. Co ciekawe w wersji Sedan w podstawowej wersji to auto możemy dostać już od 44 tysięcy(!), czyli naprawdę tanio. Fiat jako marka ma być proste i ogólnodostępne, zatem jeżeli szukacie nowego auta bez żadnych zbędnych bajerów i nie wymagacie zbędnych wodotrysków to ten model stworzony jest właśnie dla Was. Natomiast jeśli chcecie nadal Tipo ale z pazurem to polecam wersję  S-Design.   
Cena: ok. 50.000 (wersja limitowana)

„40 lat minęło, odeszło w cień, i nigdy już nie wróci, rób, co chcesz.” – śpiewał Andrzej Rosiewicz w swoim utworze. Tyle, że w przypadku Fiata minęło 60 lat i co najistotniejsze wcale nie odszedł w cień, wręcz przeciwnie. Włoski koncern idzie do przodu sięgając czasem do szuflady historii, żeby wskrzesić swoje piękne, małe arcydzieło.

  Z czym kojarzy Ci się marka Fiat? Głównie z motoryzacją… a przede wszystkim z bardzo popularnym i modnym Fiatem 500. Jestem pewny, że nawet przez chwilę nie pojawił się w Twojej głowie obraz dość sporego „klocka” z silnikiem diesela o pojemności 2.4l, napędem 4x4 i prześwitem lekko ponad 20 cm. Mi też nie.  

  W 2007 roku Fiat postanowił wskrzesić, po kilkunastu latach nieobecności, kultowy model 500. Jak się okazało, ten produkowany w Tychach model był strzałem w dziesiątkę. Zdobył tak wielką popularność, że na całym świecie już ponad 1,5 miliona aut znalazło zadowolonych klientów. Jednak Fiat nie spoczął na laurach i od 9 lat systematycznie powiększa rodzinę modeli 500. Obecnie klient, oprócz standardowej „pięćsetki”, do wyboru ma 500C , 500L, 500L Trekking, czy najmłodszą nowość w postaci crossovera 500x. I właśnie ta ostatnia odmiana jest bohaterem dzisiejszego artykułu. Przed Państwem Fiat 500x w najbogatszej odmianie Cross Plus, z napędem na obie osie i wysokoprężnym silnikiem o mocy 140 KM. Zapraszam do lektury.  

  Głośne zapowiedzi Fiata, że na rynek wyjedzie odświeżona „pięćsetka”, wywołały u jej fanów odruch zniecierpliwienia. Zapowiadane 1800 zmian dawało do myślenia. Czy słusznie? Czy nowy Fiat 500 rzeczywiście aż tak się zmienił? Sprawdziliśmy to.  

  Historia Fiata Punto rozpoczyna się w 1993 roku kiedy bardzo popularne UNO zostało zastąpione pierwszą generacją „kropki”. Auto produkowane było do 1999, kiedy w salonach pojawiła się II generacja. Od 2005 roku klienci mieli wybór pomiędzy dotychczasowym modelem, a całkowicie nowym Grande Punto. W drugiej połowie 2009 roku Fiat do sprzedaży wprowadził zmodyfikowany model o nazwie Punto Evo, nie porzucając przy tym produkcji Grande Punto. Wreszcie nadszedł rok 2012, kiedy to oba modele zostały zastąpione przez produkowane do dziś Punto 2012. Dość skomplikowana historia. Właśnie ten ostatni model mieliśmy okazję testować.  

  Siedem lat temu Fiat postanowił zaryzykować i wskrzesić historyczny i kultowy już model, jakim bez wątpienia jest Fiat 500. Auto od początku było mocno związane z naszym krajem za sprawą produkcji tego modelu w polskich zakładach Fiata w Tychach. Jak się okazało, był to po prostu strzał w dziesiątkę. Na całym świecie „nowy” Fiat 500 sprzedaje się dosłownie jak „świeże bułeczki”. W niektórych krajach na odbiór tego wspaniałego auta czeka się nawet miesiącami. Dlatego też postanowiłem sprawdzić osobiście czym ten model tak zachwyca. W moje ręce trafił nie byle jaki egzemplarz, a mianowicie odmiana Sport –  wyposażona w turbodoładowany benzynowy silnik o dwóch cylindrach i pojemności 875 ccm. Silnik ten dysponuje niebagatelną jak na swoją pojemność skokową mocą 105 KM.  

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej