Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

W dniu 24 października b.r. ruszyła produkcja modelu roku 2008 słynnego Dodge Vipera SRT10®. Podczas gdy większość fabryk posługuje się setkami najnowocześniejszych robotów i automatów – wytwarzający te słynne super-samochody zakład Conner Avenue Assembly Plant w Detroit wciąż kultywuje tradycje produkcji ręcznej. 

Ręczna produkcja nowego Dodge Vipera SRT10 odbywa się na linii o długości 215 metrów przy 26 stanowiskach roboczych, obsługiwanych przez 48 specjalnie wybranych w tym celu montażystów (oraz członków związku zawodowego UAW), zwanych Craftpersons (Specjaliści). Staranny montaż zespołów i regulacje zajmować mogą nawet 49 minut na każdym z etapów wytwarzania, co pozwala wyeliminować tradycyjne dla masowej produkcji ‘stanowiska naprawcze’ – albowiem za wszelkie tego typu procedury odpowiedzialni są poszczególni Specjaliści. Montaż 600-konnego silnika V-10 o pojemności 8,4 litra prowadzony jest w podobny sposób.

Dodge Viper składa się z siedmiu podstawowych komponentów montażowych: tablica przyrządów, zbiornik paliwa, moduły zawieszenia kół, koła i ogumienie, moduł chłodzenia, zespół klapy tylnej nadwozia oraz kompletny silnik. Za wyjątkiem silnika, komponenty te przyjeżdżają do Conner Avenue AP z zewnątrz. Poza zakładem odbywa się tłoczenie, odlewanie i zgrzewania odpowiednich elementów pojazdu, a gotowe panele nadwozia dostarczane są na linię produkcji już w stanie polakierowanym.

Tak jak w przypadku specjalnie przygotowywanych pojazdów wyczynowych – kąt pochylenia kół oraz wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ustawiany jest nie tylko statycznie, ale również w skrajnych położeniach pracującego zawieszenia. Dodge Viper SRT10 MY 2008 jest jedynym seryjnym pojazdem w USA, który tego rodzaju regulacje przechodzi przed opuszczeniem zakładu wytwórczego.

Na równoległej, 24-stanowiskowej linii powstaje nowy, 600-konny silnik SRT V-10. Jest ona obsługiwana przez dziewięciu Specjalistów, którzy swym nazwiskiem poświadczają jakość montażu każdej jednostki napędowej – zanim zostanie zamontowana do samochodu.

Jeszcze przed zamontowaniem paneli nadwozia każdy Viper poddawany jest testowi na hamowni (rolkach), podczas którego sprawdzana jest praca zespołów auta na wszystkich sześciu przełożeniach skrzyni biegów – aż do prędkości 145 km/h.

Od czasu swej premiery jako pojazd koncepcyjny na Salonie Samochodowym NAIAS 1989 w Detroit – Dodge Viper podbił serca i wyobraźnię entuzjastów wyczynu na całym świecie. Dodge Viper SRT10 model roku 2008 oferowany jest w wersji Roadster i Coupe, a dzięki imponującej stylizacji oraz wprost niewyobrażalnej mocy 600 koni mechanicznych jest to bez wątpienia najlepszy samochód sportowy made in USA.

Źródło: Chrysler/Dodge

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej