Śledź nas na:     

Marka:

Od momentu ponownego pojawienia się na rynku rumuńskiej marki Dacia, minęło już kilka lat. Teraz śmiało można powiedzieć, że te modele odnoszą coraz większy sukces na rynkach światowych. Systematycznie Dacia poszerza swoją ofertę, którą rozpoczęła od wprowadzenia pojemnego sedana o nazwie Logan. Później powstał siedmioosobowy mini van Logan MCV, a następnie pięciodrzwiowy hatchback o nazwie Sandero. W tym roku do salonów trafił pierwszy w historii tej marki SUV. Mowa jest o modelu Duster, który całkiem niedawno gościł w naszej redakcji.

  W oczekiwaniu na debiut pierwszego SUVa Dacii, czyli model Duster miałem okazję przetestować Sandero Stepway, charakteryzujące się podwyższonym nadwoziem i plastikowymi nakładkami, a pod maską znajdowała się niesamowicie oszczędna jednostka wysokoprężna 1,5 dCi o mocy 68 KM.

  Dacia marka rumuńskich samochodów powstała w 1952 roku pod nazwą Uzina de Autoturisme Piteºti. Od tamtej pory firma ta utrzymuje się na rynku, należąc do firmy Reanult. W tym roku przygotowano kolejną, a dokładnie czwartą po sedanie, kombi i dostawczaku, wersję pick-up. Auto z nadwoziem tego typu po raz pierwszy ukazano w 2007 roku. Początkowo sprzedaż odbywała się tylko w Rumunii i Bułgarii. W pozostałych państwach europejskich auto pojawiło się w listopadzie 2008 roku, zaś w Polsce dopiero w lutym 2009 roku. Czy będzie to hit? Czy auto "zaspokoi" potrzeby transportowe małych i średnich firm? Czas pokaże jak to będzie.

Chcesz tani i przestronny samochód? Nie ma problemu, zajrzyj do salonu Dacii i obejrzyj najnowszy model, Sandero. Właśnie to auto, nasza redakcja miała okazję testować w najbogatszej wersji Laureate z benzynowym silnikiem 1.6 MPI i mocy 87KM.

W dzisiejszym teście zastanowimy się co można kupić w polskim salonie za maksymalnie 40tys.zł (nie biorąc pod uwagę dodatkowego wyposażenia). Idziemy do salonu Dacii, ups przepraszam do salonu Renault i wybór pada na Logana w wersji sedan. Jednak mamy dylemat wybrać diesla czy benzynę.... Dlatego też, postanowiłem tym razem w nietypowym teście porównać najbogatsze odmiany Logana, ale na początek przedstawię bohaterów starcia. Niebieski (WE 7955H) to "Klekot" z silnikiem 1.5dCi 68KM zaś szary (WE 7956H) to "Żyleta" z 105 konnym 16 zaworowym benzynowym silnikiem 1.6.

W naszym serwisie Dacia Logan już raz była testowana, lecz wtedy do dyspozycji mieliśmy wersję z podstawowym silnikiem benzynowym o pojemności 1.4. Dziś zaś zaprezentujemy wersje z wysokoprężnym jednostką napędową 1.5 dCi o mocy 68KM. Jako, że wnętrze poprzedniego modelu od prezentowanego dziś Logana nie zmieniło się dlatego aby nie powtarzać tych samych zdań głównie skupię się na nowości pod maską.

W moich artykułach ostatnio przeważały samochody z wyższej półki cenowej. Postanowiłem to jednak zmienić i zaprezentować Wam model z przystępniejszą, dla większości osób ceną, która nie może przekroczyć 40tys.zł. Dodatkowym założeniem jest fakt, że musi to być auto w miarę rodzinne. Po krótkim przejrzeniu oferty naszego rynku wybór padł na Dacie Logan z podstawowym silnikiem 1.4 i w najbogatszej wersji wyposażeniowej Laureate.

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej