Śledź nas na:     

Marka:
Cena: 39.900 - 80.800 zł

Kiedy w 1999 roku Renault postanowiło uratować upadającą rumuńską markę nikt nie zakładał, że ten projekt odniesie jakikolwiek sukces. Tym czasem Dacia ma spore problemy bo ilość zamówień nowego Dustera znacząco przewyższa możliwości produkcyjne marki.
Cena: 39.900 - 76.900 PLN

Świat obiegła wiadomość o nowej Dacii Duster, która ma zaszczycić rynek motoryzacyjny już na początku 2018 roku. Tym czasem mieliśmy okazję zasiąść za kółkiem Dacii Duster, która swój facelifting przeszła w 2013 roku i do teraz cieszy się ogromnym jak na markę, powodzeniem.

  W 2015 roku Dacia obchodziła okrągłą rocznicę powrotu na rynek europejski.  Dokładnie 10 lat temu rumuński producent, we współpracy z marką Renault, przedstawił model Logan. Tani, ale porządnie wykonany i funkcjonalny, szybko okazał się wielkim sukcesem i otworzył producentowi furtkę do wprowadzenia kolejnych modeli. Chcąc uczcić ten sukces, Dacia przedstawiła jubileuszową serię limitowaną o nazwie Celebration. W serii tej znalazły się wszystkie aktualnie oferowane modele samochodów osobowych, w tym Dacia Sandero.  

  Należąca od 1999 r. do grupy Renault Dacia, wychodzi naprzeciw klientom z mniej zasobnym portfelem oferując ciekawą i systematycznie rozszerzaną paletę modeli. Rumuńska marka w 2012 roku zaprezentowała Dokkera. Miejsce prezentacji było dość egzotyczne, gdyż pokazy odbyły się w Casablance. Ale nie ma się co dziwić, gdyż model ten produkowany jest w miejscowości Tanger w Maroku. W roku 2014 światło dzienne ujrzała uterenowiona odmiana Dokkera o nazwie Stepway. Czy rzeczywiście da się pojechać tym autem w teren?  

Pamiętam jak w 2010 roku na rynku pojawił się rumuński SUV. Nowość od Dacii, mianowicie Duster, wręcz przebojem wdarła się w świat motoryzacji i niemal od razu zaskarbiła sobie serca kierowców. Po niecałych 4-latach od tamtego momentu Dacia postanowiła wysłać swojego SUV’a na kurację odmładzającą, czyli po naszemu pisząc na facelifting. Co ciekawe wszystkie zmiany jakie zostały dokonane nie pociągnęły za sobą efektu wywindowania ceny. Co tak naprawdę zmieniło się w Dacii Duster? Pozwolicie, że sprawdzę na własnej skórze.  

  Rozglądając się wokoło można odnieść wrażenie, że żyjemy w czasach wszędobylskiego pozerstwa oraz udawania. Te niezbyt miłe określenia wkradły się także do słownika motoryzacyjnego. Fiat 500L chcę być 7-osobowym samochodem rodzinnym, Skoda Octavia zapędza się do klasy średniej, a niemalże każdy SUV lub Crossoverto prawie pełnokrwiste auto terenowe. Na szczęście istnieją jeszcze wyjątki od tej niepokojącej tendencji. Jednym z nich jest Dacia Logan MCV.

Rumuńska Dacia, marka należąca od kilku lat do Renault, idzie za ciosem rynkowego sukcesu swoich modeli i bez kompleksów wkracza w kolejne segmenty rynku motoryzacyjnego. Odkąd w 2004 roku pojawił się poskładanych z różnych podzespołów francuskiego partnera Logan (test), firma nabrała wiatru w żagle. Przez kolejne 6 lat, do 2010 roku, wprowadziła do sprzedaży kompaktowe Sandero (test) i niewielkiego SUV'a Duster (test). Wszystkie trzy modele radziły sobie doskonale nie tylko na rynkach "wschodzących", z myślą o których były projektowane, ale i w wymagających krajach Europy Zachodniej. Zajmowały też wysokie pozycje w rankingach niezawodności, nierzadko pozostawiając za sobą auta marek uchodzących za wzory w tej dziedzinie.

Niespełna 20 lat temu pojęcie "lekki samochód dostawczy" oznaczało rozedrganą blaszaną puszkę na kołach, wyposażoną, komfortową i prowadzącą się jak nieco szybszy wóz drabiniasty. Taki wół roboczy w wersji mini. Na rynku obecne były również tzw. auta osobowo-dostawcze, czyli zwykłe "osobówki" (najczęściej z segmentu B, rzadziej C), doposażone przez producenta w pękate przedziały towarowe, nieprzystosowane konstrukcyjnie do pełnienia funkcji aut dostawczych.

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej