Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Citroen odpowiada na aktualne oczekiwania użytkowników, proponując alternatywne rozwiązanie dla kompaktowych hatchbacków: Citroena C4 CACTUS. W niezwykle konkurencyjnym segmencie C, o nieco skostniałych już kanonach, Citroen C4 CACTUS wyróżnia się unikalnym designem, który łączy estetykę z funkcjonalnością. Dzięki tej syntezie zrodzonej z idei podporządkowania designu walorom użytkowym, auto oferuje to, co naprawdę ważne dla klientów.
Priorytetowym punktem tej koncepcji była integracja najnowszej generacji układów napędowych i istotna redukcja masy – kwestie kluczowe w poszukiwaniu wydajności zmierzającej do obniżenia poziomu zużycia paliwa przez Citroena C4 CACTUS.
Citroen C4 CACTUS wyróżnia się przez zespół innowacyjnych technologii które proponuje, praktycznych i ułatwiających codzienne użytkowanie samochodu.


Citroen C4 CACTUS korzysta z najnowszej generacji silników benzynowych z rodziny PureTech i wysokoprężnych jednostek napędowych, w tym BlueHDi.
Gamę silników benzynowych tworzą jednostki o mocy od 75 do 110 KM, a silniki z gamy Diesli rozwijają moc 92 i 100 KM.

Citroen, który pod koniec 1998 roku jako pierwszy wprowadził na rynek technologię bezpośredniego wtrysku paliwa w silniku Diesla, stosuje to rozwiązanie w całej swojej gamie silników wysokoprężnych. Systematyczne udoskonalanie tego rozwiązania pozwala Marce zaoferować silniki o wydajności na najwyższym poziomie na rynku motoryzacyjnym. Od końca 2013 roku Citroen proponuje nową generację silników Diesla o nazwie BlueHDi, które już teraz spełniają wymogi normy Euro 6.1 (drastyczne obniżenie dopuszczalnego poziomu emisji tlenków azotu (NOx) i zapewniają niższą nawet o 4% emisję CO2. . Dzięki temu Marka dysponuje już teraz technologią pozwalająca spełnić wymogi przyszłych norm czystości spalin Euro 6.2.

BlueHDi 100: oszczędny i proekologiczny
To jednostka napędowa o pojemności 1 560 cm3 z jednym wałkiem rozrządu w głowicy i dwoma zaworami na cylinder. Zastosowany w niej system bezpośredniego wtrysku „common rail” wytwarza ciśnienie osiągające 1600 barów. Rozwija maksymalną moc 73 kW (100 KM wg UE) przy 3 750 obr./min. Maksymalny moment obrotowy, wyższy w porównaniu do poprzedniej generacji, wynoszący 254 Nm uzyskiwany jest przy 1 750 obr./min.
Nowy silnik Blue HDi o mocy 100 KM, który już dziś spełnia wymogi normy Euro 6, z powodzeniem łączy wysokie osiągi z niskim poziomem zużycia paliwa i emisji CO2.

Uzyskany poziom spalania jest szczególnie niski biorąc pod uwagę osiągi, jakie oferuje ta nowa jednostka napędowa.
Ponadto, technologia Stop&Start, korzystająca ze wzmocnionego rozrusznika, zastosowana w wersji BlueHDi 100 oferuje liczne atuty: ciszę na postoju oraz niższy poziom zużycia paliwa i emisji spalin. Po zatrzymaniu samochodu – dźwignia na biegu jałowym i puszczony pedał sprzęgła - silnik przełącza się na tryb czuwania. Włącza się ponownie po wciśnięciu pedału sprzęgła. Ponowne uruchomienie silnika trwa 500 ms, tj. krócej niż czas niezbędny na włączenie biegu. System funkcjonuje bez konieczności interwencji kierowcy, zarówno podczas wyłączania jak i ponownego rozruchu silnika.

Silnik  BlueHDi 100 współpracujący z mechaniczną skrzynią biegów, oferowany w Citroenie C4 CACTUS wykazuje w cyklu mieszanym, w najbardziej wydajnej wersji, zużycie paliwa na poziomie 3,1 l/100 km w wersji z oponami o ultra niskich oporach toczenia (UBRR) i emituje 82 g CO2/km.

Wynik ten został uzyskany dzięki udoskonaleniom na poziomie samego silnika i systemowi obróbki spalin.

Silnik  e-HDi 92

Ten oferowany w większości modeli z gamy Marki silnik poddany został wielu modyfikacjom zmierzającym do zminimalizowania jego wpływu na środowisko naturalne i poprawy osiągów. Silnik  e-HDi 92 o pojemności 1 560 cm3 rozwija maksymalną moc 68 kW (92 KM) przy 4 000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 230 Nm uzyskiwany jest przy 1 750 obr./min.
Ta wersja silnika HDi wyposażona jest w układ bezpośredniego wtrysku paliwa pod wysokim ciśnieniem 1600 barów i w 7-otworowe wtryskiwacze, turbosprężarkę o stałej geometrii i wymiennik ciepła powietrze/powietrze. Silnik udoskonalono też pod kątem zmniejszenia oporów tarcia (części ruchome i w szczególności rozrząd).

Stop&Start z alternatorem połączonym z rozrusznikiem, dostępny w silniku Diesla e-HDi 92 ETG6 oferuje te same korzyści jak system Stop&Start korzystający ze wzmocnionego rozrusznika: ciszę na postoju  oraz niższy poziom zużycia paliwa i emisji gazów cieplarnianych. Dwufunkcyjny alternator-rozrusznik umożliwia wyłączenie a potem szybki rozruch silnika (w czasie około 300 ms), który możliwy jest również przed całkowitym zatrzymaniem jego pracy podczas jazdy z prędkością poniżej 8 km/h, przy wciśniętym pedale hamulca lub gdy dźwignia zmiany biegów ustawiona jest w pozycji biegu luzem. Silnik uruchamia się ponownie samoczynnie po zwolnieniu pedału hamulca lub przestawieniu dźwigni biegów z pozycji N.
System funkcjonuje bez konieczności ingerencji ze strony kierowcy, zarówno podczas wyłączania jak i ponownego rozruchu silnika. Alternator zespolony z rozrusznikiem cechuje większa wydajność w porównaniu z klasycznym alternatorem, co pozwala jeszcze bardziej obniżyć zużycie paliwa i emisję gazów cieplarnianych.
Citroen C4 CACTUS z silnikiem e-HDi 92 ETG6 posiada zużycie paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 3,5 l/100 km oraz emituje do atmosfery 92 g CO2/km w wersji z oponami o ultra niskich oporach toczenia (UBRR).


Silniki benzynowe: nowoczesne, wydajne i oszczędne

Citroen C4 CACTUS korzysta z silników benzynowych z rodziny PureTech, zarówno w wersjach wolnossących jak i turbodoładowanych. Rodzinę PureTech tworzy nowa rodzina 3-cylindrowych benzynowych jednostek napędowych, które zadebiutowały w 2012 roku w modelach Citroen C3 i DS3. Silniki te, dostosowane do zróżnicowanych sposobów użytkowania CitroenA C4 CACTUS, wykazują liczne korzyści w zakresie osiągów i oszczędnej eksploatacji.

Wolnossące jednostki benzynowe z rodziny PureTech:

PureTech 75 i PureTech 82:
Silniki te korzystają z najnowszych i najbardziej skutecznych technologii ukierunkowanych na zwiększenie osiągów przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa i emisji CO2 nawet o 25% w stosunku do rodziny 4-cylindrowych silników które zastąpiły.

Silniki PureTech 82 i PureTech 75 o pojemności 1 199 cm3 rozwijają moc odpowiednio 60 kW (82 KM wg UE) i 55 kW (75 KM wg UE) przy 5 750 obr./min. Identyczny dla obu wersji maksymalny moment obrotowy wynoszący 118 Nm uzyskiwany jest przy 2 750 obr./min. W połączeniu z 5-biegową mechaniczną skrzynią biegów silniki spalają w cyklu mieszanym 4,6 l/100 km i emitują 105 g CO2/km w wersji z oponami o ultra niskich oporach toczenia (UBRR).

Przyjęte dla nowej rodziny silników PureTech rozwiązania technologiczne, przede wszystkim w zakresie konstrukcji, obniżenia masy, procesu spalania oraz ograniczenia strat mechanicznych spowodowanych oporami tarcia, miały na celu obniżenie poziomu zużycia paliwa i emisji CO2,.

Silnik PureTech 110 S&S: turbodoładowana jednostka napędowa z rodziny PureTech

C4 CACTUS może być też napędzany turbodoładowanym 3-cylindrowym silnikiem z rodziny PureTech:  PureTech 110 S&S, który rozwija maksymalną moc 81 kW (110 KM wg UE) przy 5 500 obr./min i osiąga 205 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 1 500 obr./min. Silnik ten, montowany z mechaniczną skrzynią biegów o 5 przełożeniach i wyposażony w technologię Stop&Start ze wzmocnionym rozrusznikiem, zapewnia przyjemność użytkowania i osiągi na wysokim poziomie przy zużyciu paliwa w cyklu mieszanym rzędu 4,6 l/100 km i emisji na poziomie 105 g CO2/km w wersji z oponami o ultra niskich oporach toczenia (UBRR).

Wersja turbodoładowana, która powstała na bazie 3-cylindrowych jednostek wolnossących PureTech 82 i PureTech 68, korzysta z najnowszej generacji turbosprężarki o wysokiej wydajności (240 000 obr./min) i centralnie usytuowanego systemu bezpośredniego wtrysku paliwa pod wysokim ciśnieniem (200 barów).

Citroen C4 CACTUS jest dostępny z czterema skrzyniami biegów: dwiema 5-biegowymi przekładniami mechanicznymi i dwiema skrzyniami biegów sterowanymi elektronicznie o 5 lub 6 przełożeniach (ETG i ETG6).

Ceny nowego Citroena C4 Cactus rozpoczynają się od 51 900 zł za odmianę Start z silnikiem 1,2 PureTech o mocy 75KM.

Źródło: Citroen

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej