Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Podczas międzynarodowych targów motoryzacyjnych w Detroit odbyła się światowa premiera nowego modelu Chrysler 300 sedan. Wiadomo już, że w Europie samochód ten zostanie wprowadzony do sprzedaży pod marką Lancia. Stanie się tak w IV kwartale roku.

Wyróżniająca się stylizacja, innowacyjność technologii, wysoka jakość wykonania i wyposażenie na równi z sedanem klasy premium segmentu E za korzystną cenę. To najkrótsza charakterystyka nowego Chryslera 300 MY 2011, którego światowa premiera odbyła się na North American International Auto Show (NAIAS) w Detroit.
Nowy Chrysler 300 poszczycić się może współczesnością linii nadwozia i detalami z reguły niespotykanymi w tym segmencie pojazdów. Od przodu wzrok przyciąga siedem głęboko rzeźbionych, poziomych listew nowego grilla, symbolizujących dokładność i precyzję. Ich wykończenie z matowanego chromu i nowy, skrzydlaty emblemat firmowy Chryslera tworzą unikalny kontrast z efektownie obrysowaną oprawą kraty chłodnicy. Za charakterystycznymi, wydłużonymi w poziomie kloszami o wygiętej krawędzi dolnej mieszczą się dwuświatłowe reflektory projekcyjne i światła LED do jazdy dziennej, ułożone w kształcie litery ''C'', by zaakcentować nową ''twarz'' pojazdu. Zachowując wyraziste proporcje poprzednika, zarys nowego Chryslera 300 wzbogacił się o bardziej wyszukane akcenty, dodające elegancji wyglądu. Potężne błotniki przednie niemal wyrastają ponad rzeźbę maski silnika niejako nawiązując do linii błotników tylnych, wznoszącej się ponad pokrywę bagażnika - by dalej spłynąć do dołu wzdłuż pionowych lamp tylnych, tworząc równie zuchwałą, co charakterystyczną sylwetkę samochodu. Ze względów aerodynamicznych pochylenie szyby czołowej wzrosło o 76 mm, a zwiększona powierzchnia okien bocznych podnosi widoczność z kabiny na otoczenie o 15 procent.
Interesującej prezencji od tyłu nadaje dyskretny spojler pokrywy bagażnika ponad nowymi skrzydłami emblematu firmowego Chryslera, rozciągającymi się pośrodku. Wzorowane na formach krystalicznych, pionowe lampy tylne świecą harmonijnym światłem LED a charakterystyczne ''światłowody'' przyciągają wzrok w nocy. Integrująca obie lampy w całość, chromowana listwa u progu bagażnika akcentuje prestiżową bryłę flagowego sedana na drodze. Kompozycji pasa tylnego dopełniają dwie 3,5-calowe, chromowane końcówki wydechu.
Luksusowe wnętrze, materiały klasy premium i najwyższy w klasie komfort Łączące światową klasę z amerykańskim stylem wnętrze nowego Chryslera 300 imponuje ekspresywną elegancją, aurą wysokiej jakości materiałów, komfortowym wyposażeniem oraz precyzją montażu i wykonania. Istotne zmiany na lepsze obejmują zastosowanie materiałów miękkich w dotyku, elementów wykończenia klasy Premium, pokryć siedzeń ze skóry Nappa z podgrzewaniem i przewietrzaniem (opcja wyposażenia) oraz aplikacji z prawdziwego drewna na tablicy przyrządów, drzwiach, konsoli centralnej i kole kierownicy.
Deskę rozdzielczą i panele drzwi w emanującym luksusem Chryslerze 300 pokryto symulującym skórę tworzywem poliuretanowym typu cast-skin o ''trójwymiarowym'' połyskliwym ziarnie, by spotęgować wrażenie komfortu i delikatności. Chrom błyszczący w kontraście z chromem matowanym liquid chrome wydaje się naśladować frezowane aluminium. Troskę o każdy szczegół zdradza nowy zestaw wskaźników z szafirowo-niebieskim podświetleniem dwóch dużych tarcz, zamkniętych chromowanymi pierścieniami. W barwach szafirowo-niebieskich utrzymano także oświetlenie wnętrza kabiny diodami świetlnymi LED.
Nowej konstrukcji siedzenia, zapewniające najwyższy w tej klasie pojazdów komfort podróży oparte są na konstrukcji o serpentynowym (w kształcie litery ‘S’) układzie sprężyn. W siedziskach, oparciach oraz konturach foteli przednich zastosowano specjalną piankę o zmiennej twardości. Czteropozycyjna regulacja podparcia lędźwiowego działa zarówno w pionie jak i w poziomie.
Zaprojektowany niemal od nowa, Chrysler 300 jest najnowszą propozycją na amerykańskim rynku pojazdów segmentu E, którego udział w całym rynku samochodowym Stanów Zjednoczonych utrzymywał się od 3 lat na niezmiennym poziomie rzędu 4 procent. Biorąc pod uwagę jego niezaprzeczalne atuty, a więc elegancję, osiągi Grand Touring, najwyższy w klasie komfort siedzeń oraz precyzję i jakość wykonania dorównującą czołówce segmentu E, lecz za bardziej przystępną cenę, nowy Chrysler 300 stanowi realną perspektywę ożywienia tego segmentu.
Nowy Chrysler 300 oferowany jest na rynku USA w czterech odmianach modelowych: Chrysler 300, Chrysler 300 Limited, Chrysler 300C oraz Chrysler 300C AWD (z napędem 4x4).
Celem zaspokojenia specyficznych potrzeb klienteli dostępne są także pakiety wyposażenia Luxury i SafetyTec.
Nadwozie Chryslera 300 charakteryzuje się konstrukcyjnym wyrafinowaniem w stopniu, wobec którego rywale europejscy, azjatyccy i północnoamerykańscy w segmencie E mogą mieć niewiele do powiedzenia.
Nowa, super-sztywna struktura nadwozia pozwala wyciszyć wnętrze w sposób porównywalny z wiodącą konkurencją segmentu. Kolejnym krokiem w tym kierunku jest zastosowanie dwóch podpodłogowych paneli kompozytowych o powierzchni przekraczającej 0,75 m2, dwuwarstwowej szyby czołowej i szyb drzwi przednich, pianki wygłuszającej w profilach zamkniętych, potrójnych uszczelek drzwiowych oraz wykładzin anty-akustycznych wnęk kół. Do istotnych elementów architektury podwozia drugiej generacji podwozia Chryslera 300 należy zmodyfikowana konstrukcja oraz geometria zawieszenia przedniego i tylnego, zapewniająca doskonałe własności jezdne klasy światowej. Nie ustępują one charakterystyce jezdnej typu Grand Touring luksusowych samochodów europejskiej kategorii premium, stąd też Chrysler 300 zaliczać się będzie do najlepiej prowadzących się sedanów tej klasy na świecie.
Kolejną zaletą nowej architektury podwozia jest ''rasowe'' obniżenie wysokości zawieszenia o 4 mm w wersji Chrysler 300C AWD, która zwiększa bezpieczeństwo prowadzenia w trudniejszych warunkach pogodowych. Chrysler 300C AWD osadzony jest na 19-calowych kołach z ogumieniem całorocznym P235/55R19, wypełniających nieco szczelniej (13 mm) wnęki błotnikowe.
Nowy aluminiowy silnik V-6 Pentastar o najwyższej w klasie mocy 292 KM Wyjątkowe osiągi tak w jeździe miejskiej jak i szosowej zapewnia najnowszy silnik V-6 Pentastar o pojemności 3,6 litra, montowany seryjnie w wersjach modelowych Chrysler 300 i Chrysler 300 Limited. Zgodnie z ratingiem amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska EPA, w porównaniu z poprzednio stosowanymi jednostkami V-6, silnik ten zużywa nawet o 8 procent mniej paliwa: 13,1 l/100 km w cyklu miejskim oraz 8,7 l/100 km w cyklu pozamiejskim.
Moc 292 KM jednostki Pentastar V-6 jest w stosunku do poprzedniego silnika podstawowego o pojemności 2,7 litra wyższa o 63%, a rozwijany moment obrotowy 354 Nm - wyższy o +36%. W porównaniu do „starego” V-6 o pojemności 3,5 litra Pentastar V-6 ma moc większą o 42 KM (+16%) a moment wyższy o 13,6 Nm.
Silnik 5.7 HEMI V-8 Fuel Saver: moc i oszczędność paliwa klasy światowej Hasłem przewodnim samochodów Chrysler 300 serii „literowej” już od roku 1955 były doskonałe osiągi. Tradycji tej kłania się także Chrysler 300 napędzany legendarnym silnikiem 5.7 HEMI V-8 o mocy 363 KM, pozwalającej na przyspieszenie 0-100 km/h w czasie poniżej 6 sekund i zużywającej tylko 9,4 l/100 km paliwa w cyklu pozamiejskim. Innowacyjna technologia Fuel Saver umożliwia niezauważalną zmianę trybu pracy z ekonomicznego w układzie czterech cylindrów na tryb ośmiocylindrowy, gdy potrzebna jest pełna moc jednostki V-8. Tryb czterocylindrowy Fuel Saver pozwala zaoszczędzić nawet do 20% zużywanego przy pełnej mocy paliwa.
Najbardziej zaawansowany system napędu AWD w segmencie E Nowy Chrysler 300C AWD wyposażony jest w aktywną skrzynkę rozdzielczą z odłączanym napędem osi przedniej, co pozwala obniżyć zużycie paliwa nawet o 5 procent. Żaden inny liczący się producent samochodów nie oferuje równocześnie obu tego typu rozwiązań. System napędu AWD potrafi płynnie zmieniać tryb pracy pomiędzy RWD (napęd na koła tylne) i AWD (napęd na cztery koła) bez udziału kierowcy. Gdy napęd AWD nie jest potrzebny, system automatycznie odłącza napęd osi przedniej, zachowując charakterystyczne dla napędu tylnego osiągi i własności jezdne. Poczynając od pojazdów przygotowywanych jako modele roku 2011, Chrysler Group zwiększył trwałościowe przebiegi testowe o 50 procent. Niezawodność i trwałość zespołów nowego sedana serii 300 badane były w laboratoriach badawczych Chryslera oraz na torach próbnych i drogach publicznych w różnych warunkach klimatycznych na ogólnym dystansie ponad 11 mln kilometrów.
Najnowocześniejsze rozwiązania komunikacji i łączności oraz największy w segmencie ekran dotykowy systemu infotainment. Łączność ze światem oraz wygodę i bezpieczeństwo podróży pasażerom nowego Chryslera 300 zapewnia system Uconnect Touch, który integruje infotainment z rozwiązaniami typu komfortowego.
Sterowana na ekranie dotykowym nawigacja i dwustrefowa klimatyzacja, dostęp do serwisów informacyjnych i cen paliw oraz możliwość personalizacji ustawień systemowych: to funkcje Uconnect Touch, dzięki którym jazda nowym 300 staje się prawdziwą przyjemnością. Odmiany modelowe Chrysler 300 i 300 Limited wyposażone są seryjnie w niezwykle łatwy w obsłudze i kontroli mobilnych urządzeń zewnętrznych system Uconnect Touch 8.4 z ekranem dotykowym o przekątnej 8,4 cala (213 mm), znakomicie ułatwiającym odczyt informacji i ustawień.
Wyposażeniem standardowym odmian modelowych Chrysler 300C i 300C AWD jest system Uconnect Touch 8.4N klasy premium, dostępny także jako opcja dla wersji 300 Limited. System ten obejmuje jeszcze więcej funkcji komfortowych, m.in. nawigację „z najwyższej półki” Garmin zintegrowaną z serwisem Sirius Travel Link, który umożliwia dostęp do bieżących notowań cen na stacjach benzynowych, recenzji i repertuarów kinowych oraz informacji tematycznych czy prognoz pogody.
Ponad 70 zaawansowanych elementów bezpieczeństwa Nowy Chrysler 300 wyposażony jest w ponad 70 systemów i elementów bezpieczeństwa, m.in. seryjny system bezkluczykowego uruchamiania pojazdu Keyless Enter-N-Go oraz system stabilizacji toru jazdy ESC wraz z pierwszymi w tym segmencie pojazdów rozwiązaniami, podwyższającymi skuteczność hamulców: Ready Alert Braking (przygotowujący hamulce do awaryjnego hamowania) i Rain Brake Support (osuszania hamulców podczas deszczu przez lekkie tarcie klocków o tarcze).
Opcją wyposażenia dla odmian modelowych 300 Limited, 300C i 300C AWD jest pakiet SafetyTec, składający się z tak innowacyjnych elementów, jak: dynamiczne doświetlenie zakrętów (AFL), dwuświatłowe reflektory ksenonowe (HID) z funkcją samopoziomowania, system ostrzegający przed najechaniem na poprzedzający pojazd (FCW) z aktywnym tempomatem (ACC), system monitoringu martwych pół widzenia (BSM) i wykrywania przeszkody na drodze cofania (RCP), asystent parkowania przodem i tyłem ParkSense, tylne lampy przeciwmgielne LED oraz lusterka zewnętrzne z repeterami kierunkowskazów i oświetleniem podłoża do wsiadania. W wersji 300 Limited pakiet ten uzupełniony jest o kodowany nadajnik zdalnego sterowania bramy posesji i garażu oraz innych urządzeń domowych HomeLink, czujnik deszczowy wycieraczek oraz ''inteligentne'' reflektory SmartBeam). Chrysler 300 dostępny będzie w amerykańskich salonach od pierwszego kwartału 2011 roku. W Europie samochód zostanie wprowadzony do sprzedaży pod marką Lancia w IV kwartale 2011.

Źródło: Chrysler

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej