Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Na rynku pojawiło się właśnie nowe Audi Q7 ultra 3.0 TDI quattro, czyli kolejny, wyjątkowo efektywny wariant tego modelu z silnikiem diesla. Nowa jednostka napędowa to nie tylko niskie zużycie paliwa – nawet 5,5 l/100 km - ale również powód do obniżenia ceny podstawowej serii Q7 do ok 270 tysięcy złoty. Od września auto jest dostępne w sprzedaży.

Wydajność nowego silnika jest przełomowa: spalanie wersji 3.0 TDI o mocy 160 kW (218 KM), w cyklu mieszanym to tylko 5,5 l/100 km. W konsekwencji tego, nowe Audi Q7 wypada dobrze także pod względem bilansu środowiskowego – emituje zaledwie 144 g dwutlenku węgla na kilometr. Ze zużyciem paliwa mniejszym nawet o 28 procent w porównaniu z poprzednim modelem, jego wydajność nie ma sobie równych wśród pojazdów konkurencji. Nowe Audi Q7 jest symbolem „przewagi dzięki technice”: łączy wysoką wydajność z doskonałymi osiągami. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,1 sekundy. Jego prędkość maksymalna wynosi 216 km/h.

Dzięki wykorzystywaniu przez konstruktorów z Ingolstadt najlepszych rozwiązań technicznych, modele Audi z przydomkiem „ultra“ uzyskują rekordowe wartości pod względem spalania oraz emisji CO2 i są najbardziej wydajnymi samochodami w swoich segmentach. W przypadku serii modelowej Q7, efektywny, wysokoprężny silnik „ultra“, to trzeci wariant silnikowy, dołączający na rynku europejskim do dwóch jednostek: 3.0 TFSI o mocy 245 kW (333 KM) i 3.0 TDI o mocy 200 kW (272 KM).

Audi Q7 ultra 3.0 TDI quattro o mocy 160 kW (218 KM) i momencie obrotowym 500 Nm dostępnym od 1250 do 3000 obr./min., jest zorientowane na wyjątkowo niskie zużycie paliwa i różni się kilkoma detalami od mocniejszej jednostki 3.0 TDI o mocy 200 kW (272 KM). Niezbędnych zmian dokonano przede wszystkim w sposobie zarządzania silnikiem. Dotyczą one m.in. pracy pompy wodnej, chłodnicy olejowej oraz procesu spalania.

Źródło: Audi Polska

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej