Śledź nas na:     

Marka:
Wróć
Marka Alfa Romeo wprowadziła do sprzedaży na rynku włoskim model MiTo 1.4 Turbo LPG o mocy 120 KM z systemem podwójnego zasilania silnika (LPG oraz benzyna). 1.4 Turbo LPG o mocy 120 KM jest pierwszą jednostką napędową zasilaną LPG wyposażoną w turbosprężarkę, gwarantując w ten sposób wysokie osiągi dzięki mocy wynoszącej 120 KM (88kW) przy 5000 obr./min. oraz momentowi obrotowemu równemu 206Nm przy 1750 obr./min. Są to imponujące wartości biorąc pod uwagę, że moment obrotowy nie tylko wzrósł o około 35% w porównaniu do wartości osiąganych w kategorii samochodów kompaktowych, ale jest najwyższa dla silników zasilanych LPG o pojemności skokowej do dwóch litrów. Ponadto, szczególną uwagę zwrócono dopracowaniu projektu, tak, aby ograniczyć ciężar instalacji, dając w efekcie stosunek ciężaru do mocy na poziomie poniżej 10 kg/ KM (kolejny rekord w swojej kategorii).
Alfa Romeo MiTo Turbo LPG osiąga prędkość maksymalną 198 km/h oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,8 sekundy.
Moc oraz osiągi, jak przystało na sportowy samochód, do tego zasięg wynoszący ponad 1200 km oraz o około 50% niższe koszty eksploatacyjne na każde 100 km przejechane w cyklu mieszanym (w porównaniu z wersją benzynową o takiej samej mocy).
MiTo Turbo LPG wyróżnia również praktyczne wnętrze podobne do tych oferowanych w wersji benzynowej lub diesel: zbiornik LPG - typu toroidalnego - o rzeczywistej pojemności 39 litrów - jest umieszczony we wnęce koła zapasowego, pozostawiając niezmienioną pojemność użytkową bagażnika.
Nowa wersja Alfa Romeo MiTo została zaprojektowana tak, aby „pracować" niezależnie, zarówno na benzynie, jak i na LPG: rozruch silnika jest zawsze na benzynie z automatycznym przejściem po kilku sekundach na LPG, po wybraniu trybu alternatywnego. Oczywiście, przejść z jednego paliwa na drugie można podczas jazdy, za pomocą specjalnego przycisku. Jeśli paliwo LPG skończy się, przejście na benzynę zachodzi automatycznie w niezauważalny sposób, co zachowuje płynność jazdy.
LPG, oprócz tego, że jest paliwem ekonomicznym i szeroko dostępnym, w porównaniu z benzyną oraz olejem napędowym jest również paliwem "czystym". LPG zmniejsza do zera emisję cząstek stałych oraz mocno ogranicza emisje pozostałych substancji powodujących zanieczyszczenie powietrza (aż do 15% mniej dwutlenku węgla, do 20% mniej tlenku węgla oraz do 60% mniej niespalonych węglowodorów).

Źródło: Alfa Romeo
Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej