Śledź nas na:     

Marka:

  Masowa produkcja hybrydowej Toyoty (Prius) ruszyła w 1995 roku. Jednak auto omijało szerokim łukiem europejski rynek, na który wjechała 3 lata później. W 2008 roku Toyota Prius mogła pochwalić się sprzedażą modelu na poziomie 1 mln. Później było już tylko lepiej. Mamy 2017 rok i mocną konkurencję w postaci koreańskiego produktu – Hyundai’a IONIQ, samochodu kompaktowego z alternatywnym napędem. Jak wielkie zagrożenie w swoim segmencie stanowić będzie dla pozostałych hybryd?  

  Hyundai i20 Coupé, samochód segmentu B zaprojektowany w Europie to 3-drzwiowy hatchback, który zapowiada się na mocnego konkurenta w swoim segmencie. Zastanawiające jest dość specyficzne rozszerzenie w nazwie modelu. Mam tu na myśli słowo, które może trochę namieszać - Coupé.  Dlaczego producent zdecydował się na taką „wariację”?  Mam nadzieję, że na to pytanie odpowiecie sobie sami po przeczytaniu tego artykułu.  

  Czasami, żeby osiągnąć jeszcze lepszy efekt, nie musimy budować wszystkiego od podstaw. Wystarczą tylko drobne zmiany, które sprawią, że zamierzony cel jest na wyciągnięcie ręki. Tą drogą poszedł Hyundai, decydując się jedynie na skromny facelifting modelu ix20. Taki powiew świeżości przydał się minivanowi koreańskiego koncernu.  

Koreańskie koncerny motoryzacyjne od kilku lat podawane są jako wzorzec postępu. Z sukcesem powtarzają ścieżkę, jaką niegdyś przeszły firmy japońskie - od samochodów pogardzanych przez "zachodniego" klienta, prostych technicznie i topornych designersko, po modele konkurujące z europejskimi i amerykańskimi odpowiednikami pod każdym względem, a do tego niejednokrotnie przebijające je jakością wykonania i bezawaryjnością.

Niedawno Artur miał przyjemność testować na łamach portalu autotesty.com.pl Kię Picanto. Niewielkie, miejskie autko ujęło go przede wszystkim wrażeniami z jazdy i przyjemnością, z jaką prowadziło się to auto. Bohater dzisiejszego testu jest blisko spokrewniony z Kią, dzieli z nią wiele podzespołów, chociaż stara się zachować odrębność stylistyczną. Czy Hyundai i10, bo to auto mam właśnie na myśli, pozostawi po sobie równie dobre wspomnienia? Zapraszam do testu.

Kiedy 25 lat temu koreańska marka Hyundai właśnie wchodziła na rynek polski,mało kto spodziewał się, że po ćwierć wieku Hyundai będzie liczącym się graczem na rynku, walcząc bez kompleksów z niemiecką i japońską konkurencją. Jedną z jego najnowszych broni jest prezentowany dziś sedan klasy średniej, model i40.

Jest połączeniem auta kompaktowego i coupe. Posiada bardzo agresywną i zwracającą uwagę stylistykę nadwozia, która aspiruje do segmentu sportowych samochodów. Czy połączenie tych wszystkich elementów jest możliwe? Okazuje się, że tak! Dokonał tego Hyundai, wprowadzając na rynek model o nazwie Veloster, który jest pierwszym czterodrzwiowym hatchbackiem.

Od kilku lat koreańska marka Hyundai stara się zawojować motoryzacyjny rynek Europy wprowadzając do salonów bardzo ciekawe i przykuwające uwagę modele. Przykładem jest sprzedający jak przysłowiowe "świeże bułeczki" kompaktowy i30. Jednak Hyundai nie spoczywa na laurach i systematycznie odświeża swoją paletę oferując nowości w niemalże każdej klasie. Elantra jest jednym z tych modeli, które mogą powalczyć o sporą rzeszę klientów lubiących niewielkie limuzyny.

Najczęściej odwiedzane filmy

Najczęściej odwiedzane testy


 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej


Samochody ekologiczne stają się coraz częstszym widokiem na naszych drogach. Jedną z przedstawicielek tego segmentu jest niepozorna z wyglądu Honda Civic Hybrid, która dysponuje pod maską niewielkim silnikiem benzynowym wspomaganym przez jednostkę elektryczną. Dzięki temu, zużycie paliwa jest mniejsze, a przede wszystkim emisja dwutlenku węgla do atmosfery wynosi zaledwie 109 g/km.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej