Śledź nas na:     

Marka:

  Jeśli pomyślę o najczęściej spotykanym aucie na ulicach to na myśl przychodzi mi Ford Mondeo, a zazwyczaj wersja kombi. Jest to samochód wszechstronny, zarówno dla rodziny wybierającej się na wczasy bądź na co weekendowe zakupy lub też do firmowej floty. Także taksówkarze nim nie pogardzą. Ciesząc się tak dużym powodzeniem na rynku, Mondeo doczekało się swojej IV generacji.

Bohater dzisiejszego artykułu to jeden z najdłużej produkowanych samochodów dostawczo-osobowych na świecie. Jego początki sięgają 1965 roku! Dziś produkowany jest w różnych wersjach nadwoziowych i niezliczonej liczbie konfiguracji. O jakim aucie jest mowa? Ford Transit w odmianie Tourneo Custom, czyli ośmioosobowy van z mocnym silnikiem wysokoprężnym i bogatym wyposażeniem wnętrza. Zapraszam do lektury.

  Kilka miesięcy temu testowaliśmy na łamach naszego portalu Forda B-Max z 95-konnym silnikiem wysokoprężnym Test Forda B-Max 1,6 TDCI 95KM. Wywarł on na nas pozytywne wrażenie. Mimo kompaktowych wymiarów zaskoczył przestronnością i funkcjonalnością pozbawionego słupków B nadwozia. Jednostka napędowa, mimo iż "na papierze" niezbyt mocna, okazała się wystarczająco skutecznie napędzać auto. Tym razem spędziliśmy kilka dni z benzynową wersją tego samego auta. Najmocniejszego dostępnego diesla zastąpił pod maską najmocniejszy (choć wcale nie największy) dostępny silnik benzynowy, zdobywca prestiżowego tytułu International Engine of the Year 2012. Czy Ford z takim napędem podobał nam się tak samo, jak z dieslem?

Już od niepamiętnych czasów pickupy są synonimem amerykańskiego stylu życia farmerów. Jednak w Europie tego typu pojazdy są nadal niszowymi przedstawicielami dróg i powiem szczerze, że nie wiem dlaczego. Po tygodniowej jeździe najnowszym Fordem Rangerem śmiem twierdzić, że nie ma lepszego auta na polskie drogi niż prawdziwy "twardziel" jakim bez wątpienia jest dzisiejszy bohater artykułu.

Auta bez środkowego słupka (słupka B) od zawsze wzbudzały emocje wśród klientów i w motoryzacyjnej prasie. Całkiem udane próby konstruowania takich aut rozpoczęto bardzo wcześnie - dość wspomnieć chociażby model J12 marki Hispano Suiza, z nadwoziem opracowanym przez firmę Kellner, z… 1935 roku. Przepiękny, czterodrzwiowy sedan, z tylną parą drzwi otwieranych "pod wiatr" i bez słupka B właśnie.

W ubiegłym roku w naszej redakcji mieliśmy już do testów najnowszego Forda Focusa. Był nim 5-drzwiowy hatchback z dieslowskim silnikiem 1,6 o mocy 115 KM. Tym razem do naszej dyspozycji oddano sedana z najmocniejszym silnikiem benzynowym o mocy 182 koni mechanicznych.

Mino rosnącej popularności klasy SUV, nadal na całym świecie prym wiedzie klasa C, czyli kompaktowe auta. Niemalże każda marka posiada swojego przedstawiciela w ofercie, a o fotel lidera niezmiennie biją się Volkswagen Golf, Opel Astra i prezentowany dziś Ford Focus.

Jest niewielki, ale przestronny i komfortowy. Podczas codziennej eksploatacji nie zrujnuje naszego portfela. O kim piszę? To proste o Fordzie Fiesta w specjalnej odmianie ECOnetic.

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej