Śledź nas na:     

Marka:

  Tym razem na parking naszej redakcji wjechał jeszcze ciepły znany każdemu Ford Fiesta. Nic w sumie specjalnego, zwykły mały miejski samochód, który często pojawia się na drogach miejskiej dżungli. Ja jednak usiadłem za kierownicą Forda Fiesty ST200, a to totalnie zmienia sytuację. Jest to limitowana edycja, która ma do dyspozycji 200 KM, przyspiesza 0-100km/h w 6,7 sekundy i ma zarezerwowany tylko dla tej wyjątkowej wersji kolor o "stabilnej" nazwie Solid Silver Grey.  

  Zastanawialiście się kiedyś, jak byście sobie poradzili za kółkiem najbardziej sportowego Focusa na torze ustawionym pod Ken’a Block’a? Czy tak jak on pokonywalibyście każdy zakręt, każdą beczkę czy slalom? Lot autem byłby wam niestraszny? No właśnie, to jest jazda na poziomie hard, a do takiego stylu jazdy niezbędny jest odpowiedni samochód. Ideałem wydaje się być Ford Focus RS oraz, jak pokazują filmy zamieszczone w Internecie, olbrzymie umiejętności, a nie tylko bujną wyobraźnię.  

  Piękny, agresywny, zaskakujący… te trzy słowa w całości opisują VI generację Forda Mustanga GT z 5-litrowym silnikiem V8. To nie był zwykły test, to była niezapomniana przygoda, którą powinien przeżyć każdy fan motoryzacji. Kiedy dowiedziałem się, że to mojej skromnej osobie przypadnie zaszczyt zajęcia miejsca za kierownicą Mustanga, na początku przyjąłem to z pełnym luzem i spokojem. Ford Mustang, ikona amerykańskiej motoryzacji, no ale o co tyle hałasu?! Będę z Wami szczery, po paru chwilach od otrzymania kluczyków wiedziałem, że kolejne parę dni zapiszą się w mojej pamięci na bardzo długo.  

  Historia dziś opisywanego auta sięga lat 60. XX wieku. 17 kwietnia 1964 roku światło dzienne ujrzał pierwszy na świecie Ford Mustang. Miało to miejsce w Nowym Jorku i było wielkim wydarzeniem w świecie amerykańskiej motoryzacji. Może o tym świadczyć fakt transmitowania tego wydarzenia przez trzy stacje telewizyjne. Model z galopującym koniem na masce jest produkowany nieprzerwanie do dziś, a jego najnowsza, szósta generacja po raz pierwszy od początku produkcji trafiła oficjalnie do polskich salonów.  

  Jesienna aura daje w kość wszystkim, w telewizji nuda i ciągłe reklamy przypominające o chorobach i lekach, którymi możemy je ponoć zwalczać. Przygnębiające, zwłaszcza że dzień jest coraz krótszy. Jak zaradzić takim jesiennym „depresantom”? Wystarczy zasiąść za kierownicą jednego z dwóch dostępnych Fordów Mondeo. Wybierać muszę pomiędzy benzyną o pojemności 1.5 l, z liczbą 160 „kucy” pod maską, a 187-konną Hybrydą.  

  Wiele osób marzy o aucie ze sportowym zacięciem i agresywnym wyglądem. Najczęściej jednak z różnych przyczyn musimy iść na kompromis i zadowalamy się sportowym wyglądem, wysokie osiągi odstawiając na boczny tor. Zamiast szaleństwa wybieramy oszczędność. Takie połączenie oferuje Ford, który wypuścił Fiestę zbliżoną wyglądem do topowej odmiany ST, natomiast osiągami i zużyciem paliwa zbliżoną do najzwyklejszych modeli.  

  Historia Forda Tourneo zaczęła się w 2002 roku, kiedy to amerykański producent zaprezentował pierwszą generację tego modelu. Obecnie Ford oferuje ten model w trzech wariantach – Courier, Connect i Custom. W nasze ręce trafiła najmniejsza z możliwych opcji, czyli Tourneo Courier. Jak się sprawdziła w teście?  

  Samochody osobowe na bazie aut dostawczych stanowią ciekawą alternatywę dla typowych ”kombiaków”. Krążą co prawda o nich opinie, że są mniej komfortowe, bardziej paliwożerne i że trudniej nimi zaparkować. Czy jest to prawda? Postanowiłem to sprawdzić testując Forda Tourneo Connect.  

Najczęściej odwiedzane filmy

Najczęściej odwiedzane testy


 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej


Samochody ekologiczne stają się coraz częstszym widokiem na naszych drogach. Jedną z przedstawicielek tego segmentu jest niepozorna z wyglądu Honda Civic Hybrid, która dysponuje pod maską niewielkim silnikiem benzynowym wspomaganym przez jednostkę elektryczną. Dzięki temu, zużycie paliwa jest mniejsze, a przede wszystkim emisja dwutlenku węgla do atmosfery wynosi zaledwie 109 g/km.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej