Śledź nas na:     

Marka:

  Z czym kojarzy Ci się marka Fiat? Głównie z motoryzacją… a przede wszystkim z bardzo popularnym i modnym Fiatem 500. Jestem pewny, że nawet przez chwilę nie pojawił się w Twojej głowie obraz dość sporego „klocka” z silnikiem diesela o pojemności 2.4l, napędem 4x4 i prześwitem lekko ponad 20 cm. Mi też nie.  

  W 2007 roku Fiat postanowił wskrzesić, po kilkunastu latach nieobecności, kultowy model 500. Jak się okazało, ten produkowany w Tychach model był strzałem w dziesiątkę. Zdobył tak wielką popularność, że na całym świecie już ponad 1,5 miliona aut znalazło zadowolonych klientów. Jednak Fiat nie spoczął na laurach i od 9 lat systematycznie powiększa rodzinę modeli 500. Obecnie klient, oprócz standardowej „pięćsetki”, do wyboru ma 500C , 500L, 500L Trekking, czy najmłodszą nowość w postaci crossovera 500x. I właśnie ta ostatnia odmiana jest bohaterem dzisiejszego artykułu. Przed Państwem Fiat 500x w najbogatszej odmianie Cross Plus, z napędem na obie osie i wysokoprężnym silnikiem o mocy 140 KM. Zapraszam do lektury.  

  Głośne zapowiedzi Fiata, że na rynek wyjedzie odświeżona „pięćsetka”, wywołały u jej fanów odruch zniecierpliwienia. Zapowiadane 1800 zmian dawało do myślenia. Czy słusznie? Czy nowy Fiat 500 rzeczywiście aż tak się zmienił? Sprawdziliśmy to.  

  Historia Fiata Punto rozpoczyna się w 1993 roku kiedy bardzo popularne UNO zostało zastąpione pierwszą generacją „kropki”. Auto produkowane było do 1999, kiedy w salonach pojawiła się II generacja. Od 2005 roku klienci mieli wybór pomiędzy dotychczasowym modelem, a całkowicie nowym Grande Punto. W drugiej połowie 2009 roku Fiat do sprzedaży wprowadził zmodyfikowany model o nazwie Punto Evo, nie porzucając przy tym produkcji Grande Punto. Wreszcie nadszedł rok 2012, kiedy to oba modele zostały zastąpione przez produkowane do dziś Punto 2012. Dość skomplikowana historia. Właśnie ten ostatni model mieliśmy okazję testować.  

  Siedem lat temu Fiat postanowił zaryzykować i wskrzesić historyczny i kultowy już model, jakim bez wątpienia jest Fiat 500. Auto od początku było mocno związane z naszym krajem za sprawą produkcji tego modelu w polskich zakładach Fiata w Tychach. Jak się okazało, był to po prostu strzał w dziesiątkę. Na całym świecie „nowy” Fiat 500 sprzedaje się dosłownie jak „świeże bułeczki”. W niektórych krajach na odbiór tego wspaniałego auta czeka się nawet miesiącami. Dlatego też postanowiłem sprawdzić osobiście czym ten model tak zachwyca. W moje ręce trafił nie byle jaki egzemplarz, a mianowicie odmiana Sport –  wyposażona w turbodoładowany benzynowy silnik o dwóch cylindrach i pojemności 875 ccm. Silnik ten dysponuje niebagatelną jak na swoją pojemność skokową mocą 105 KM.  

  Od początku istnienia na rynku, czyli już od lat 80-tych ubiegłego wieku, Fiat Panda produkowany był z możliwością doposażenia go w niezbyt skomplikowany, ale jakże skuteczny napęd na obie osie. Pierwsza generacja produkowana była w latach 1980-2003 (na niektórych rynkach), zaś model z napędem na obie osie od 1983 roku. Kiedy na rynek wprowadzano II generację,  również nie zapomniano o wersji z napędem 4x4. Producent wprowadził nawet do sprzedaży bardzo sympatyczną odmianę Cross. Od niedawna dostępna jest III generacja tego modelu i powiem Wam szczerze, jestem w wielkim szoku odnośnie możliwości tego auta podczas jazdy w terenie! Coś niesamowitego!

Zanim skupię się dziś na bohaterze mojego artykułu, czyli Fiata 500L na początku chciałbym się do czegoś przyznać. Jestem wielkim fanem zwykłej, "standardowej" wersji, która jest po prostu piękna, te kształty, stylistyka. Istny ideał w tym segmencie aut, dlatego też z wielka niecierpliwością czekałem na jazdy testowe powiększoną 500-tką z przyrostkiem "L". A więc zapraszam na artykuł!

W 2011 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie włoska marka Fiat zaprezentowała trzecią generację Fiata Punto. Punto A.D. 2012 wchodząc na rynek zastąpiło trzy wcześniej produkowane modele: Punto Classic, Grande Punto i Punto Evo. Obecny model dostępny jest  w 3 i 5-drzwiowej odmianie nadwozia

Najczęściej odwiedzane filmy

Najczęściej odwiedzane testy


 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej


Samochody ekologiczne stają się coraz częstszym widokiem na naszych drogach. Jedną z przedstawicielek tego segmentu jest niepozorna z wyglądu Honda Civic Hybrid, która dysponuje pod maską niewielkim silnikiem benzynowym wspomaganym przez jednostkę elektryczną. Dzięki temu, zużycie paliwa jest mniejsze, a przede wszystkim emisja dwutlenku węgla do atmosfery wynosi zaledwie 109 g/km.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej