Śledź nas na:     

Marka:

  Audi w swojej gamie posiada dwa szczególne auta, których z pewnością nie pomylimy z żadnym innym. Mowa o Audi R8 (test tutaj) oraz testowanym przez nas TT. Sławna „tetetka” zapisała już sporo kart w historii motoryzacji, ale na tym nie kończy. Marka spod znaku czterech pierścieni skonstruowała już trzecią generację popularnego Audi TT i z pewnością może zaliczyć ją do grona udanych.  

  Audi S3 Sportback można zaliczyć jako Hot Hatcha, który z powodzeniem może konkurować z najgroźniejszymi swoimi rywalami – Mercedesem A 45 AMG czy BMW 135i. Jednak koncern ze Stuttgartu nie śpi i jakiś czas temu wypuścił na rynek sportową odmianę swojego najmniejszego sedana czyli CLA 45 AMG. To spowodowało, że Audi postanowiło wziąć sprawy w swoje ręce i podkręcić A3 Limousine.    

  Upalne dni, temperatury powyżej 30 stopni Celsjusza – innymi słowy sezon wakacyjny trwa w pełni. Praktycznie każdy z nas w taką pogodę ma ochotę wylegiwać się na plaży i ochładzać się w przyjemniej wodzie jeziora, morza czy oceanu. Jednak nie wszyscy mogą doświadczyć tego luksusu. Jest jednak alternatywa, czyli możliwość jazdy kabrioletem w takim okresie. Opuszczamy dach, pogłaśniamy radio, ewentualnie od czasu do czasu włączamy klimatyzację i jedziemy, ciesząc się każdym kolejnym kilometrem. Powstaje pytanie jakie auto wybrać. Na rynku dostępnych jest wiele modeli aut oferujących wersję z hard-topami oraz soft-topami. Wszystko zależy od preferencji przyszłego użytkownika. Do testów przypadł nam jednak zupełnie nowy i niedawno pokazany model z miękkim dachem. Mowa o Audi A3 Cabriolet. Właśnie to auto jest uzupełnieniem gamy Audi A3.  

  Przez cały czas uważałem, że kupowanie Audi z serii S to tak jakby kupić Porsche Boxstera. Jest to niby Porsche ale daleko mu do 911-tki. To jednak zmieniło, kiedy podczas imprezy zorganizowanej przez Audi, miałem możliwość przetestować usportowioną wersję Audi A3, gdzie miejsce A zajęło S.  

  Smukłe linie nadwozia eleganckiego sedana. Bogato wyposażone wnętrze i małolitrażowy, benzynowy silnik pod maską. To wszystko oferuje nam nowość ze stajni z Ingolstadt - Audi A3 Limousine z silnikiem 1,4 TFSI o mocy 140 KM.

  Z legendami w motoryzacji jest tak, że do ich stworzenia wymagane są ogromne środki finansowe, katorżnicza praca wielu ludzi i do tego jeszcze sporo szczęścia. I to nie tylko w momencie wprowadzania modelu na rynek, ale i później, w czasie życia jego i jego następców. Gdy zabraknie choćby jednego z tych aspektów, niedoszłe obiekty westchnień rzesz motomaniaków lądują w najlepszym razie na kartach artykułów wspominających najciekawsze niezrealizowane pomysły, zaś w najgorszym – po prostu na śmietniku historii. Przykładów można znaleźć wiele, wspomnę tylko o zdecydowanie niedoinwestowanym DeLorean’ie czy ogromnie pechowym Citroënie BX 4TC.

  Pewnego dnia budzik zadzwonił, coś po 6 rano. Grzecznie wstałem, ubrałem się i pojechałem do swojej pracy. Jednak już od samego poranka ciężko było mi się skupić, ponieważ wieczorem czekała na mnie bardzo miła niespodzianka. Jednak to dopiero za jakieś 10 godzin - pomyślałem z lekkim smutkiem. I zaczęło się mozolne odliczanie do odjazdu ostatniego autobusu z mojego rodzinnego miasta do polskiej stolicy po odbiór najmocniejszego i najszybszego auta w 8-letniej historii strony "Auto Testy". O jakim aucie jest mowa? O prawdziwym sportowym samochodzie, z silnikiem 5,2 FSI V10 pochodzącym prosto z Lamborghini - Audi R8. No to zaczynamy

Audi A3 to przedstawiciel klasy kompaktowej, ale w wydaniu Premium. Jednak Premium nie zawsze oznacza, że auto musi posiadać pod maską najmocniejszy silnik. I właśnie tak jest w przypadku niedawno testowanego egzemplarza nowego A3 Sportback, wyposażonego w benzynowy silnik 1,4 TFSI o mocy zaledwie 122 KM. Czy zaledwie? O tym w moim artykule.

Najczęściej odwiedzane filmy

Najczęściej odwiedzane testy


 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej


Samochody ekologiczne stają się coraz częstszym widokiem na naszych drogach. Jedną z przedstawicielek tego segmentu jest niepozorna z wyglądu Honda Civic Hybrid, która dysponuje pod maską niewielkim silnikiem benzynowym wspomaganym przez jednostkę elektryczną. Dzięki temu, zużycie paliwa jest mniejsze, a przede wszystkim emisja dwutlenku węgla do atmosfery wynosi zaledwie 109 g/km.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej